Cagiva Freccia C10 7,2 / 10

Cagiva / Cagiva Freccia C10
gyártási év: 1989
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 41800
vezetett km: 4000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 6/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 6/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Csákó!
Első motorom és nem sokat tudtam róla mikor megvettem, nem próbáltam ki előtte egyetlen sportmotort sem, elsősorban az ára miatt választottam, 140000 Ft-ért vettem, megcsináltam a jogsit és kellett egy motor. Néhány kilóméter után olajhoz alig hasonlító trutymó folyt ki a blokkból a karteren keresztűl, vízpumpa szimering megadta magát. Az igazi szop@s akkor kezdődött amikor kiderült, hogy szét kell szedni a blokkot a szimering cseréléséhez, végül főtengely csapágy, hajtókar, szimeringek, első lánckerék, lánc, akksi csere lett belőle, ez összesen 110000 forint volt. Nemrég tönkrement a hátsó kerék csapágy, kicseréltem az egész kereket abból a bontott Frecciából amit 10ezerért szereztem be. Egyszer elestem és összetört a bal index búra amit azóta sem sikerült pótolni. Fogyasztása átlag 6 liter, 5000rpm alatt alig gyorsul, felette egész jól és 7000től olyan mintha másik motorra ülnék egészen 11500-ig, felette elvész a teljesítmény és aggasztó hangok jönnek belőle valamint égett szag :D. Gyárilag 160km/h a végsebessége, nekem 150et sikerült kihozni belőle, kb 8-9mp alatt gyorsul 100-ra. Kényelem szempontjából igénytelen vagyok, de szerintem egész jó, leghosszabb utam 180km volt vele, kicsit elgémberedtem de inkább a sisak nyomta el a fülem, ez volt a legnagyobb problémám. A kanyarodás először nagyon nehezen ment, főleg az esés után nem mertem dönteni, de folyamatosan fejlődöm :D
Nem sok összehasonlítási alapom van, Kawa Er-5 és Yamaha YB-125-ön tanultam, szerintem a kategóriájában elég jó teljesítményt ad. A lengés csilapítása magyar utakhoz hasznavehetetlen és a tükörben nem lehet olyan jól látni mint a hagyományos kialakításnál. Összeségében egy jó motor, foglalkozni kell vele és minőségi olajjal itatni.

Erre használta
motorozni tanulás, munkába járás, túra próbálkozás

Javítanivalók
vízpumpa szimering, főtengely csapágy, hajtókar, első lánckerék csere, lánc csere, hátső kerék csere

Itt szervizelte
Csepel gyárban Kareszéknél.

A beküldő 1 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Gab5000

Beküldve: 2010. január 17.