Cagiva Mito 9 / 10

Cagiva / Cagiva Mito
gyártási év: 1995
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2014
eddig használta: 2016
km óra állása az elején: 19000
vezetett km: 3000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Sziasztok! Tavaly, 2014 nyarán került hozzám és kezdődött meg a barátságunk egy 95-ös Mito II-vel. RS 125, NSR 125 és a Mito közott gondolkodtam, (CBR 125 csak egy gondolat erejéig de fúj.:D nem részletezem, nekem nem...) végül Mitora esett a választás, aminek utólag csak örülni tudok! Volt nekem előtte CR 250, de ahogy nőttem váltanom kellett az utca felé, és elvégre kettőt eltartani..na értitek.:) Neten keresgéltem sokat utána de nagyon sok papírnélküli, hiányos, sztrítfájter van belőle, sajnos több mint gyári állapotú:( Egésznap kerestem minden oldalon heteken át, de semmi és veszni látszott a remény ám egy reggel felcsillant mikor megláttam egy hírdetést ami nem is volt olyan messze tőlünk. Már képeken látszott hogy nem egy széthajtott többet javítod mint mész motor ezért gondolkodás nélkül felhívtuk és másnap már mentünk érte, a biztonság kedvéért trélerrel együtt. Faterommal átnéztünk rajta nagyjából mindent, fékeket amik szar állapotúak voltak de csak hazáig kellett....Kiderült hogy 2011-től állt bent a szóbában(!) ezért nem indult pöccre de légszűrő befog, egyből felbőgött. Éreztem hogy kell olaj ezért vittem is magammal 2 doboz Motul 710-et, az egyiket az olajtartály be is nyelt rögton meg a másikból is egy kicsit....Ameddig aláfirkantották papírokat addig én elmentem kipróbálni veszi-e a sebességeket meg megy-e stb. stb. Kifizettük és már indultunk is, hoztam lábon de kb 2 deci benzin volt benne ezért ott Debrecenben tele is tankoltam, kb 14liter, örömömben meg öntöttem tankba is bőven olajat (mondván hogy ki tudja megy-e az olajzás...Mint kiderült megy szépen) Kiértünk a fő útra ott húztam le először power felé neki és meglepődtem eléggé!...A CR250 után mondom semmi sem tud meglepetést okozni meg bátyám RMZ450-ével is sokat motoroztam stb. De a kis szörny meglepett!:D Végig előzgettem a kamionokat kocsikat, a motorosok intettek villogtak ez nagyon felemelő érzés volt, úgy éreztem magam mintha valami Gsxr-en ülnék és én lennék az utak királya! (Ezt egy CBR125 tulaj nem érzi :DD) Haza értünk a nyakam úgy fájt mintha kést szúrtak volna belé, a csuklóm kormányfogás pozicióban megmeredt:DD (Megjegyzem azért mert sosem volt még sportmotorom és kissé feszülten ültem rajta:D Mostmár 100km-et is kibírok rajta...) A fékbetétet még akkor este kicseréltük meg a régi idomtartó csavarokat, lemostam átwaxoltam és egész este lent voltam vele mondhatni rajta aludtam:) Jött a reggel már én 9 órakkor úton voltam, barátnőmnek megmutatni, elvittem egy körre aztán haverok csörögtek hogy mutassam meg bla bla...:D Ennek örömére annyit mentem hogy eltűnt egy tank benzin és megálltam:DD Toltam a kútig és irány tovább! Ahogy egyre többet motoroztam vele kezdtem kihasználni rendesen amit bír, és az erejével nincs gond, az én 100kilóm és 190centim alatt, úgy hogy én el sem tudok bújni rajta, kis túlzással 160-at ment eddig, utassal 135-140 MAX.... 5-be többet megy mint 6-7-be...a 7-es csak ilyen utazó/benzinkimélő sebesség benne, de abban nem bír kipörögni pl.: ha 100-nál ha lehúzod 7.-ben, nem változik kb. semmi. Gumit kellett cserélni már mert amúgy is öreg kuka volt meg hát nagyon jól lehet döntögetni..A mestermű futómónek köszönhetően, mondhatni csak az utas szabhat határokat: )...Gumicserekor úgy döntöttem előre 120/70-et rakatok, hátulra 160/60-at ezzel kicsit stabilabb lett a motor bár mondják páran hogy visszafogja a motort de én ezt nem érzem sőt nagyobbnak is tűnik a motor a nagyobb gumikkal..:) A fogyasztásával abszolút megvagyok elégedve, ha power alatt szaladgálok akkor 5-6 ha felette akkor 8 körül ami annyira nem bűnrossz...Olajjal nem szabad spórolni, nyugodtan mehet bele a drágább (Motul710, Castrol Power Racing 2t) +a tankba is kicsi tankolásnál ill. légszűrő tisztitás+spray és nem lesz baja ha te is úgy akarod:) Én szoktam rakni ólom adalékot is bele. Ahogy mennek bele a kilóméterek kezdem néha kevésnek érezni, bár az is lehet hogy azért mert eddig 2x erősebb motorok voltak alattam...Viszont néha még mindig meglep!Minden esetre nagyon jó vétel volt, ezt sosem fogom megbánni és még sokáig szoros kapcsolatot fogok vele ápolni ameddig nem lesz nagyobb jogsi:) Biztos hogy megsiratom ha elviszik de az még messzebb van...Lentebb leírtam a javítani/cserélni valókat.

Erre használta
Túrázgatás, majd a mostani szezonban hosszabak is, egyébként kanyarvadászat, város, barátnővel ide-oda.

Javítanivalók
Plexi bevolt sárgulva, rendeltem rá újat Ebayről.
Fesz.szabályzó csere.
Gumicsere.
Épp holnap fogok teleszkópszimeringet cserélni meg ugye tel.olaj.
Későbbiekben kuplung lamellákat kellesz cserélni mert már nagyon érik, magas fordulaton már szinte fel sem bír váltani csak csúszik és visít de nem megy:( Kb. ennyi. Ja meg fékbetét csere ha az mondhatni javítani valónak.

Itt szervizelte
Motorszerelő műhelyünk van itt Nyíregyen, faterom vagy én csináltuk esetleg bátyám.
Plexi (sima áttetsző) -16.000
Fesz.szab. -12.000 vagy -15.000 talán.
Teleszkóp felújítása -10.000-be került mindennel együtt.
7db kuplung lamella -13.000
Fékbetétek -8.000 körül előre hátra.Mivel apa sok motorosbolttal ismerettségben van, sok kedvezmény...:) DE az alap árak sem egetrengetőek szerintem!!!

A beküldő 11 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: trRank

Beküldve: 2015. január 22.