Cagiva Elefant 650 8,6 / 10

Cagiva / Cagiva Elefant 650
gyártási év: 1987
lökettérfogat: 650 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 2147483647
vezetett km: 2147483647
fogyasztás: 1 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 4/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Naszóval,a történeti részről annyit hogy a nyolcvanas évek közepén a dakarban jelentek meg az elefantok,többször meg is nyerték,polgári célra nem replikaként jöttek át mint a többi gyártónál hanem teljes értékű minőségi felszereléssel,
(fékek,telók,a hátsó állítható gázos rúgóstag stb..és a váz se vmi játszótéri csővázas hintából lett heggesztve)ha Jólolvastam a japcsik akkoriban
elősször másolni kényszerültek a technikát.

Szerintem esetünkben nemsokat gondolkodtak digóéknál a tipus elnevezésén miután rágurították a mérlegre ,~186kg üresen +18 liter a tankban.

A súlyhoz tekintélyes méret is dukál ,minden komfortosan tág rajta,184 magasságommal(zokniban) kényelmesen ~nyújtottkézel fogom a kormányt sztem ha beljebb dönteném akkor is.
Ültem egyéb ezenkategóriabéli más kortársán,de mint vmi összefagyott veréb görcsbehajlott maga mellé húzott végtagokkal egy merev labilis dülöngő fa ágán.
Csizmaországban tettek róla hogy elefantéknál ne így legyen,a termetes ülés az alatta hullámzó gázcsillapítású rúgóstaggal akár egy vízágy,a hatalmas testet egy 53 lóerős "aszfaltos" ducati (V2)röpíti a szó legszorosabb értelmében,és a motor kialakításából fakadóan mindez játszi könnyed kezelhetőséggel és biztonságérzettel párosul az extrém mélyen lévő súlypont miatt.Az emberbaráti megoldásokhoz tartozik a hidraulikus működtetésű száraz kuplung,nem nem ezen a motoron fog megfájdúlni a balkezed,a speckós agyament dolgok közül megemlítendő még a vázban vezetett levegő.

A járgány egy ritkaság,figyelem a hírdetéseket itthon is külföldön is,mégis hogy a kivétel erősítse a szabályt ezen sorok írása közben épp hírdeti kishonunkban is vki potom pénzért.
Bár az elefantoknak egy szűk stabil rajongótábora van az interneten köszönhetően az egyedi
konstrukciónak,vhol írták róla hogy mégsem lett elterjedt motor mert endúrósoknak túlságosan nehéz,aszfaltos túramotorosoknak meg túlságosan endúró és ezért épp a közizlés ill az efogadott trendek kategóriák eme 2 pólusa közti szakadékba pottyan.

Szerény kicsit sem elfogult véleményem szerint meg az ideális motor :)
Baromi kényelmes,baromi erős,a súlyának és súlypontjának tehetetlenségéből fakadó komoly lóhát fíling meg egyenesen ősmagyar vágtából nyilazó nomád génjeimet hozza felfokozott izgalmi állapotba.

De "egyébnagyenduro" tulajdonos haver tekintetében is láttam megvillanni vmi gyermeki lelkesedést amikor az első kör után viszahozta,álnaívan megjegyezném hogy biztos csak a ducati jellegzetes desmo kényszervezérlésének hanghatása az oka de tudom hogy mit érzett a hanghatáson túl amikor odahúzott neki,a minden fordulatszámon egyenletesen leadott nyomaték amiről vmi fórumon olvastam szintén ducati sajátosság,már az alsó tartományokban is iszonyat bivaj.Egy kissebb hátsó fogaskerékkel meg a ducati eredeti szerepébe zökken az aszfalton.

Terepen elsőre szokatlan az nagyon alsó súlypont
fél óra kell és előnyére változik ez a furcsaság,akár a vitorlások tőkesúlya úgy működik a későbbiekben :)

Mindent összefoglalva,nevéhez híven egy elefant.
Ha szerelni kell akkor is az :)

Saját bénaságomból kifolyólag feltehetőleg én vagy az előző tulaj okoztam egy olyan hibát ami a hátsó hengerfej leszerelésével volt csak megoldható.
Momentán ki be tekertem a forró hengerben a gyertyát és elkúrtam a menetet.Hogy a hátsó hengert elérjük atomjaira kell szedni az egész gépet és ki kell emelni a motort ami a vázat is összetartja,komplett emelőkkel felszerelt műhelyért kiált a feladat de némi leleménnyel megoldható az előszobában is :)

Végszóként mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a szerkezetet aki van elég testes ahoz hogy kitolja a garázsból,ill megtartsa kényesebb helyzetekben,nemhétköznapi élményben lesz része.

A fogyasztását nemfigyeltem.

Erre használta
Másik hobbim megköveteli hogy a határban feljussak egy 60 fokos gazos hegyoldalon.

Javítanivalók
Semmi,kivétel a saját hibámból adódó.

Itt szervizelte
előszoba,műhely

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: csepi0101

Beküldve: 2007. március 20.