CPI Hussar 4 / 10

CPI / CPI Hussar
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2004
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 3100
vezetett km: 1600
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 4/10
megbízhatóság: 2/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 3/10
összességében erre értékete: 3/10
megérte-e a vételt: nem

Nos, hol is kezdjem!? A legelején?

Oké, szóval, ezt a csoda gépet faterom vette, nekem? -ezt azért raktam kérdőjelbe, mert megvette újonnan és 6 évig állt egy helyben (jó biznisz volt xD), azt mondta, hogy azért vette hátha majd egyszer robogózni akarok, nem tudom miért gondolta, hogy a yamahánkat el kell erre cserélnie? Hát ennyit a vételről! Vagyis még annyit, hogy 250 000 forintért vette!

A 6 évi állás után gondoltam egyet - be kéne röffenteni a mocit. Elég valószínű volt már akkor, hogy pár dolognak nemtett jót az idő!

Legelőször megnézem van-e benzin -van, utána megnéztem van-e gyújtás -nincs, erre számítani lehetett, hogy az akksi nem bírja, szerencsére előre be lett szerezve hozzá egy új akksi, tehát kicseréltem, máris jobb van gyújtás, de hopp önindító nem műxik, sebaj berúgjuk. Olyan 50 berúgás után már felhagytam a dologgal -na jó ez így nem teljesen igaz XD a berúgókar már meg se tudott mozdulni annyira megszívta magát benzinnel :), ha már úgyis le kellett ereszteni a benzint gondoltam kicserélem a gyertyát hátha nem okés a dolog. A üzemanyagot egy motorszerelő mondta, hogy cseréljem le mert valószínűleg, az is megromlott már, így tettem, de még mindig nem indul, hát így indult be a takarítsuk ki a karbit mozgalom. A karbi tele volt szeméttel meg lerakódással meg is értem, hogy nem kapott normálisan üzemanyagot, de így sem indult!

Eljött az idő, mehet a szerelőhöz! Az Adorján Racing Team-hez vittem bütykölgetni, mert az itt van 10 háznyira :). Pár dolgot megcsináltak rajta és beindult a gépcsoda ááá sok szenvedés után, ja erről nem is írtam, igen a dolgokhoz nagyjából csak úgy lehetett hozzáférni, hogy szétbontottam a kasznit :).

Na de 2 napot bírt, mert az üzemanyag szűrő is bemondta az unalmast és ki kellett cserélni. Ekkor jött egy hetes időszak amikor nemvolt semmi baja és jártam az utakat, de aztán hirtelen 1- ről a 2- re a fordulatszám le le esett és alapjáraton lefulladt mindig, ez kicsit gáz volt mikor a lámpa megfogott és lefulladtam... no de fel lett véve a fordulat, azóta megy a moci, már ahogy egy cpi hussarnak mennie kell, ratyin!

A motoron egyéb problémák is vannak ezek közül az egyik a fék, az első tárcsa a hátsó dob, így ha egyszerre húzom be a hátulja a gyenge fékezés miatt néha kicsúszik, kavicsos úton megállásnál kiis ment alólam, azóta egy fényezést is elbírna :P. Ezen kívül az index el is vannak problémák szám szerint kettő is, az egyik, hogy jobbra való irányjelezésnél nem kattan be a helyére, hanem tartani kell végig, hogy menjen, a másik probléma vizes időben jelentkezik, mivel az elektronikában van egy kis katyvasz azaz valahol megszakadt és néha menet közben megy az irányjelző hangja, elég idegesítő tud lenni!

Szerintem nagyjából enynit a problémákról, ezaz a pontszámokat még elmagyarázom:

Teljesítményre azért adtam 4 et, mert a végsebessége 65kmh de ez csak addig ennyi míg be nem melegszik a moci utána már csak 57 körüli, ehhez idekapcsolnám a fogyasztást ami borzasztó sok egy ilyen lassú gépnek és ráadásul nemis kereken 4 hanem 4,2 litert eszik meg 100 on, vagyis annyit enne meg, ha a tank nagyobb lenne mint 3,8 liter :)

A megbízhatóság azért ennyi, mert ezzel nemigazán mennék túl messze ki tudja mi baja lesz legközelebb, egyszer egy kátyúban leszakadt a kipufogó a kiömlőtől, és nemvolt nagy kátyú, aztán a lopásgátlás sem teljesen oké, a bukótartót kulcs nélkül is kilehet nyitni mivel egy bowden nyitja ki és ez alulról kézzel is elérhető akárkinek, egyébként a zárja nehézkes és az űlést csak akkor kattintja vissza ha beleütöd a zárba :) apróbb figyelmesség a gyártóktól XD.

A kényelemre kegyelemből adtam 3 -ast, mert borzasztó rossz az űlése, ez lehet abból adódik, hogy 193 centisen csak a 2. személy helyéről tudok kényelmesen menni vele, és a nagy lábommal a műanyagokat folyton összerugdosom és tiszta kosz lesz az egész!

Hát konkrétan ezért kerül ez a motor 50 000 be elég sok helyen, mert egy rakat katyvasz, és még arról nemis szóltam, hogy az automata váltó szörnyű nagy helyekkel vált és a fordulat olyanokat esik vissza a váltások közben, hogy rángat :), de szerintem még jobb ha most abbahagyom a dolgot!

Még annyit, hogy idén lesz cserélve egy Yamaha TZR -e :P

Erre használta
városban motorozás

Javítanivalók
a cikkben leírtak, hosszú a lista és még bővülni is fog vsz.

Itt szervizelte
Adorján Racing Team, mindent megoldottak, de a neten szinte bárhol árulnak hozzá alkatrészt, mert elég sokféle néven fut ez a motor, vagy még az is közrejátszhat, hogy egy vacak.

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: citronyecki

Beküldve: 2010. augusztus 17.