Derbi Fenix G 7,6 / 10

Derbi / Derbi Fenix G
gyártási év: 1997
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 8500
vezetett km: 6000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 6/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

2010 nyarán elkezdtem nézegetni az interneten olcsón motorokat. Gondoltam valami jó kis váltósat nézek magamnak ezért elkezdtem simsonokat nézni, de nem jöttem be. Ekkor találtam rá a kis Fenix-re...
Eléggé ritka egy modell, azt meg kell hagyni.
50ccm, léghűtéses, 6 sebességes , elől-hátul tárcsafék fém fékcsövekkel, mindez egy simson áráért. Napokkal később már mentünk is érte, látszott rajta, hogy azért egy kis törődést igényel, végül teljes felújítás lett belőle.
Motorikusan sose volt vele gond, a dugó még gyári volt és volt bőven benne erő.
Előnye, hogy nagyon könnyű és kezes gép, tanuló motornak ideális. Jó párszor borultam vele, de az idomok sose értek le a földre a széles kormány miatt :D

Amiket talán típushibának mondanék, az hogy a féknyergekbe a dugattyúk néha be szoktak állni, de lehet ez csak azzal járt, hogy már 15 éves a gép, egy felújító kit-el orvosolható. A kmóra hajtó (ami a felninél van) elég gyakran megy tönkre, és a kilométeróra spirálja is gyakran szakad el. Hátránya még, hogy eléggé kevés alkatrész van hozzá, de kis kutatással lehet hozzá találni, plusz a hasonló korú Sendák alkatrészeivel kompatibilis.
Különolajozásos a gép, de én inkább kikötöttem, mivel elég gyakran meg tud hibásodni, de ez bármelyik Derbi modellre igaz.
Végsebessége 90km/h körül van

Erre használta
Hobbi motornak volt tartva, hétvégente városban és a környező falvakba mentem vele kirándulgatni, haverokkal motorozni.

Javítanivalók
teljes felújításon esett át mivel eléggé le volt harcolva. Amiket kapott nálam :
új féknyergek+fékbetétek
új Malossi VL6 membránház (a gyári fojtott volt)
új kerékcsapágyak
új digitális indexrelé
új Heidenau gumik (nehéz volt találni hozzá való méretben)

Itt szervizelte
otthon szervizeltem mindig, nem egy bonyolult gép azt meg kell hagyni
A kopó alkatrészeket bármelyik motorosboltban lehet hozzá kapni, és nem is nagyon drágák.
1 pár fékbetét 2000-2500ft, lánckerékszett (első-hátsó+DID lánc) 11-12'000ft-ból kijött.


A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: pajor.gergo

Beküldve: 2013. február 1.