Derbi Senda X-Race 7,2 / 10

Derbi / Derbi Senda X-Race
gyártási év: 2007
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 5000
vezetett km: 10112
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 3/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Ezt a motort azután kaptam, hogy egy balesetem után felépültem. Egy Simsonról ültem át erre, ami óriási változás, egész más világ a két motor. Igaz, már nagyobbra vágyom, most még ezt használom.
Amit tudni kell: ez körülbelül egy Aprilia RX50-es, olcsóbb változatban, de ettől függetlenül nem biztos, hogy rosszabb. A teljesítménye a méretéhez képest rendben van, 83 kilómat elviszi fojtás nélkül úgy 80-nal. Most már van rajta egy Hebo sport kipuffrendszer, amivel már a 90-95 is megvan.
Az irányíthatósága példás, nagyon-nagyon könnyű vezetni, kezdőknek nagyon jó, de haladó szinten is sok élményt okoz, mennyire agilis ez a kis járgány. Terepre is ki lehet vinni, de ez nem krosszmotor, szóval azért mértékkel. Erdőben simán tudok vele menni.
A megbízhatóság már nem ilyen fényes. Eddig 1 éve használom, és amikor elkezdtem használni, teljes 100%-os felújításon esett át. Ennek ellenére a lámpákat úgy kéthavonta kell cserélni, egyszer rázós úton leesett a sztender, és az indexek elektronikája egyszer megzavarodott - ekkor vittem szervizbe. A helyi szerelő megcsinálta (Balatonlelle), de a kellő alkatrészekre (amiket én rendeltem) több, mint egy hónapot kellett várnom. Ebben az is benne van, hogy nagyon sokat nyúzom, voltam vele többször többnapos túrákon is.
Ha már a túráknál tartunk: kényelmi szempontból ne várjunk tőle többet, mint ahogy kinéz. Nem lehet rajta túl sokáig kényelmesen ülni. Viszont az is igaz, hogy ezeken a túrákon nagyobb gépekkel is voltak emberek, és ezzel a kis ötven köbös géppel simán tartottam velük a lépést.
A fogyasztása gyári állapotban nyúzva 4-4,5 liter volt, ha viszont takarékosak vagyunk, 4 alatt is tarthatjuk. Viszont annyi erő nincs benne, hogy az ember csak alacsony fordulaton tempóval menjen vele. Most, sportkipuffal 4,5-5 litert eszik.

Összegzésül: ezt a motort mindenkinek ajánlom, aki egy erős ötvenes gépet szeretne,
amivel terepre, erdőbe is ki lehet menni. Kezdőknek is tökéletes választás.

Erre használta
túrázás, napi használat

Javítanivalók
index elektronika, sztender (leesett út közben), lámpák gyakori cseréje

Itt szervizelte
Otthon, helyi szerelőnél

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: SendaX5

Beküldve: 2013. március 21.