Derbi Senda X-Treme 8,2 / 10

Derbi / Derbi Senda X-Treme
gyártási év: 2001
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 32760
vezetett km: 5500
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Ez az első komolyabb motorom. Nézegtettem neten az eladó derbiket, és erre bukkantam. Az évjáratra pillantva látom 2001,azt hittem ilyenkor még nem készült az X-Treme változatbó, hát tévedtem,
Amikor végigértem a hirdetésen láttam, hogy a közekben eladó, már kerestem is a telefonszámot :). Két napra rá mentünk is a megbeszélt helyre, mikor megláttam egy kis optikai csalódás ért :D, külsőleg eléggé le volt lakva.
Február volt, és szakadt a hó, de kipróbáltam, kicsit bizonytalan voltam, azon aggódtam h el ne essek mert törött motort nem szertnék venni :). Motorikusan nagyon megfogott a gép, igen tipp-topp állapot, viszont a külseje eléggé elgondolkodtatott, hogy megvegem e.
Ekkor még üres kézzel mentem haza. Pár nap múlva a négy évig gyüjtögetett pénzes borítékommal és tesómmal elindultunk...(ekkor még nem volt jogsim :D), és megvettem a gépet, annyira boldog voltam, h az valami hihetelne volt abban az állapotban, örültem h valóra vát az "álmom".

De ez az álom még külsőleg elég csúnya volt, mihelyst jó idő lett elkezdtem a motort "felújítganti", mivel olcsón vettem ezért még maradt egy kis pénzem, de apukám is támogatott a dologban :). Kellett rá pár új dolog: indexek, új festés, markolatgumik, visszapilantók, km/h spirál, fék és kulungkar, meg egy akkumulátor és visszakötöttem a hűtő ventillátort.
Meg nem utolsó sorban egy 1liter Castrol power1-et is vettem :D.Mikor a sok munka után elkészült a motor, már megfelelt az elvárásaimnak :)...

Az enyém nem egy erőgép, de mentségére legyen mondva minden gyári fojtása benne van :), most belegondolva 37.300 km van benne és semmi nem volt cserélve benne, leszámítva az vizpumpa és az olajsimmeringet.
Összeségében:50-es gépek között nem áll rossz helyen, fékjei igen faszák, kuplung is jól"adagolható" pöpecül össze van rakva a moci, viszont az ülést azt nagyon elbaszták rajta..hosszú távú motorozás után nagyon tudja vágni az emebr hátsóját :D...azt hiszem összeségében ennyi...megérte a vételt és a munkát.

Erre használta
mindenhova ezzel mászkálok, kisebbeket túrázgatok :), faluban motorozok vele, heverokkal motorozgatni

Javítanivalók
vipumpa és olaj-simmering csere, váltóolja csere, km/h spirál csere

Itt szervizelte
amit kellet azt itthon, szinte nem is kellett javítani motorikusan

A beküldő 1 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: mattyos

Beküldve: 2010. augusztus 10.