Ducati 999S 9,2 / 10

Ducati / Ducati 999S
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 998 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 23000
vezetett km: 1000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Elöljáróban rögtön leszögezném, hogy mélységesen elfogult vagyok. Aki másra számított, kérem ne is olvassa tovább, mert valószínűleg csalódni fog.

2013 február elején vettem a motort, 9 évesen. Egyenlőre még csak a februári időben megtett első ezresről tudok mesélni, de rendszeresen frissítem majd az oldalt.

Eredetileg 749-est szerettem volna, de ekkor éppen kettőt árultak az országban és egyik sem volt olyan állapotban, hogy megvettem volna. Őt egy ismerős árulta, mert a hosszú tél alatt megérett benne a vágy egy S4R-re. Ugyanezzel a blokkal, alul kicsit nyomatékosabbra hangolva, egykarú lengővillával és Termignoni kipufogókkal. Meg tudom érteni őt, de engem világ életemben sportmotorok vonzottak.

A vásárlás napján (Február 1) bemelegítés után amint ráültem egyből leállt és a check engine lámpa világításával jelezte, hogy nem akarja otthagyni a jó meleg tárolóhelyét és az előző tulajdonos szerető gondoskodását. Hiába, a nők már csak ilyenek.

Engem ez viszont nem ijesztett el, eddig csak olasz motorom volt. Akartam Öt, mindennél jobban. Beleszerettem a formájába, a hangjába, a sokat szidott egymás feletti lámpákba. Nem kellett nekem senki más, vagy őt viszem haza, vagy senkit. Természetesen csak egy kis noszogatás kellett neki. Sőt ha pontosabban akarok fogalmazni inkább egy kis simogatás, mert ha munkára szeretnéd fogni, azzal bajban leszel. Ő egy olasz bombanő. Gyönyörű, mindenki megbámulja, a gyerekek integetnek a városban, ha pedig komolyabbra fordul a helyzet fantasztikus élményt tud adni, ha jól bánsz vele. Ha viszont azt gondolod, hogy ha már főztél neki vacsorát, akkor Ö majd kiveszi a részét a buliból és elmosogat, hát tévedsz. :)

A menetteljesítménye, több mint elegendő. Amit imádok benne, hogy nem számít milyen sebességi fokozatban vagyok, csak tol mint egy gőzmozdony. 6-odikat nem kell váltani 120 alatt, hosszúak a fokozatok. Hogy írjak negatívat is, városban azért megizzaszt, 30 alatt kuplungolni kell rendesen, a blokk pedig a bőrruhában lévő gőzfürdőről gondoskodik végtelen figyelmességgel.

Ha kiérünk a városból azonnal kisimul az ember arca, a helyére kerül minden. Az üléspozíció megszokást igényel, de engem nem fáraszt még úgy sem, hogy 183 centi magas vagyok. Szélvédelem? Gyakorlatilag zéró, nem férek be plexi mögé. A motor maga egy remekmű, órákig tudom nézegetni. Az Öhlins futómű számomra egyenlőre csak optikai élményt ad, nem hiszem, hogy valaha is ki fogom tudni majd motorozni a bennük rejlő tartalékokat.

Ami nagyon fontos vásárlásnál, hogy a kétévente, vagy 20.000 km-enként esedékes nagyszervizt elvégezték-e rendesen. Ha ezt megcsinálják megbízható állandó örömforrásként működik, ellenkező esetben viszont könnyen válik egy időzített bombává a szeretett femmina.

Hogy tényleges információtartalma is legyen az írásomnak, az előző 20.000-es szerviz 170 eFt volt. Ebben volt teleszkóp szimering és villaolaj csere is, ami nem feltétlenül szükséges kétévente. Összehasonlítási alapként egy barátom Honda CBR 600F-ének 36.000-es szervíze, 110 eFt.

Ez bizony ennyi, de most már tudod, hogy mire számolj, ha ilyen motort szeretnél. Ha a karbantartáson spórolsz, te iszod meg a levét.

Ja igen, a fogyasztás. Nem ezzel a motorral fogod egy tankkal megkerülni a földet. Sőt, jó eséllyel előbb kell majd tankolnod mint, megunnád a vigyorgást. Én kb. 150-200 km-enként tankolok, de a pontosan vezetett adatokat itt megtalálod: http://www.spritmonitor.de/en/detail/554561.html

Összességében én csak ajánlani tudom mindenkinek aki szépnek találja és egy exkluzív motorra vágyik, ilyen tényleg nem gyakran jön szembe veled.

Ha van kérdésed keress nyugodtan, ha tudok segítek. Nekem a vásárlás előtt itt segítettek a srácok a döntésben: http://www.ducatiklub.hu/forum/ducatit-vennek-segitseg-dontesben

Erre használta
Túrázgatunk, általában hosszabb utakra indulok vele.

Javítanivalók
Akkumulátor csere volt vásárlásnál.

Itt szervizelte
Desmodoki Cegléd, Gál Tamás, korrekt szerelö, mindenkinek ajánlom.

A beküldő 9 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: delongee

Beküldve: 2013. április 8.