Ducati Monster 600 8,2 / 10

Ducati / Ducati Monster 600
gyártási év: 1999
lökettérfogat: 600 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 28000
vezetett km: 9000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Nem egy kimondott lóerőgyár, viszont elég nyomatékos gépsas, amivel nagyon élvezhetően lehet motorozni. A 600-ast még nem a jól ismert száraz kuplunggal szerelték, ezért nincs a motornak az a csörgő-zörgő hangja, amit sokan szeretnek, mások ki nem állhatnak. A szelepvezérlésétől is tartanak sokan, mivel nem csak nyitó, hanem záró hézagot is kell állítani, mindezt méretre gyártott lapkákkal, azonban ez sem egy nagy őrdöngöség, csak egy mikrométer kell hozzá, és kész. Egy kicsit hiányolom belőle az automata vezérműszíj feszítőt, mert így mindig kézzel kell utána állítgatni, de ez sem egy vészes móka. Ha a szelephézagra, meg a szíjra ránéz az ember 5000 km-enként, akkor semmi gond nem lesz. A futómű többet tud, mint maga a blokk, ezért egy rossz szavam sem lehet rá. A fékek tekintetében a gyári egy tárcsás gumi fékcsöves verzió egy személlyel nem okoz nagy gondot, viszont utassal már nyúlik a fékút. Viszont mind a kerékagyon, mind a telón ott van a gyári felfogatása a másik oldali fékrendszernek, ezért érdemes egy kicsit beruházni, ha többet megy az ember utassal. Összességében egy nagyon kezes, és használható motor, alacsony fogyasztással, ami hosszú úton megáll 4-4,5 liternél, városi használatban olyan 5-6 liter (természetesen csuklótól függően). Túrázáshoz érdemes plexit tenni rá, mert 120 felett leszed a szél a motorról.
Mivel alapvetően egy nyersebb motorról van szó, ezért elsősorban olyanoknak ajánlom, akik nem ijednek meg, ha olajos lesz a kezük, és értenek kicsit a motor szervizeléshez, mert akkor jelentős összegektől kímélhetik meg magukat, és a hiedelmekkel ellentétben nem egy bonyolult dolgok ezek.
Utoljára még egy kis segítség az alkatrész beszerzési tapasztalatokkal. Ha gyárit akarsz venni, akkor készülj fel, hogy mélyen a zsebedbe kell nyúlni, viszont sokszor érdemes körülnézni, hogy mi merre meddig. Az olajnyomás gombából jó bele a Golf 2-é, ami 980 Ft, a karbiban a vákuum membrán megegyezik a Suzuki DR 650-ével, ami kevesebb mint fele annyi mint a gyári. A jobbos féktárcsa és féknyereg ugyanaz mint a Cagiva Mito 125-ön. Használt alkatrészekből egész olcsón ki lehet hozni a dupla tárcsás fékrendszert, viszont a 16-os főfékhengert nem ússza meg az ember, de azt is lehet 620-as Monsterről bontottan szerezni. Egyenlőre más cserélni és alakítani való nem volt rajta.

Erre használta
város körüli motorozás, túrázás

Javítanivalók
teleszkóp szimmering csere, olajnyomás gomba csere, kákuummembrán csere

Itt szervizelte
magam

A beküldő 8 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Horvatham

Beküldve: 2011. április 13.