Gilera Nordwest 7,8 / 10

Gilera / Gilera Nordwest
gyártási év: 1991
lökettérfogat: 550 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 33000
vezetett km: 5000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 3/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Mivel általában meg vannak pecsételve az Olasz motorok elmondanám hogy ezt a gépet sok Japó kortársa irigyelhetni mind műszakilag, mind tartósság anyagminőség terén.

Korához és tömegéhez képest igen fürge teremtés. Na, jó nem egy mai ktm ereje lakozik benne, de össze sem hasonlítható a 2.
Kortársaihoz képest fürgébb és ez nem egy égbe kiáltott kijelentés igen is nem egy 600-as Japó gép nézte már a hátamat 1-1 gyorsuláskor.
Na jó leptek meg a ringen már engem is de nem volt jellemző…
Nem is igazán supermoto ha úgy nézzük igen nehéz (170kg) és az ülés helyzete sem éppen annyira sportos inkább a funbike-ok, funmoto-k helyére sorolnám.
Szerpentinezni túrázni találták ki bár a túrázás sem éppen erénye a kis tank és a rövid áttétel miatt. Ha arról van szó egy kis városi huligánkodás sem elképzelhetetlen vele 1-es fokozatban gázra kerékre áll ami valljuk be a súlyához és erejéhez képest (46-le) elég jó 2-es kuplunggal rásegítve még jön 3-ban már felejtős aki nagyon ügyes talán sikerülhet de nekem még soha nem jött össze.

Rossz tulajdonságai a gyenge idomok amik egy kisebb esésnél tropára törnek bukó gombázás nem egyszerű dolog, első lámpa gyenge fény és a korai PAIOLI első telók még nem állíthatóak.
Alkatrész ellátás kicsit gyér de nem lehetetlen!
Típus hiba vagy csak nálam jelentkezett de a légszűrő ház nagyon rosszul van megtervezve érdemes átalakítani ha nem akarjuk hetenként a légszűrőt takarítani ami egyébként papír filter.

Összességében egy megbízható jó motor csekély szerviz igénnyel, engem soha nem hagyott ott sehol pedig tavaly nyáron elég sokat beletekertem és elég sokat is mentem vele egyhuzamban.
Nem bántam meg hogy megvettem !

Erre használta
Városi huligánkodás, szimplán motorozás, Pályázás.

Javítanivalók
Igazából nagyon nem romlott el rajta semmi, kopó alkatrészek cserére szorultak, kuplung lamella,vezérműszíj, láncszett, kerék csapágy csere.
Karburátor hangolás, és egyszer megetettem vele egy szivacs darabot és megérett egy hengerfej felújításra.

Itt szervizelte
Mivel szükség nem volt nagyobb javításra egyszer át akartam nézetni hogy minden rendben van-e aztán egy Veszprém környéki ürge nem nevezném nevén szépen átvágott és kiherülte a jó alkatrészeket belőle, amit aztán később egy ismerősöm helyrehozott.

És azóta meg már magam csinálok rajta mindent Á-tól Z-ig.


A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: speak

Beküldve: 2011. január 28.