Honda CBR400RR 6,8 / 10

Honda / Honda CBR400RR
gyártási év: 1988
lökettérfogat: 399 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 1
km óra állása az elején: 38000
vezetett km: 3000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 1/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A géphez 2007 augusztusában jutottam hozzá.Előző motorom egy '94 es Aprilia RS 125 volt,szerintem nagyonszép Chesterfieldes festéssel...GSXR 400,FZR 400 és a CBR között kellett döntenem,de igazából a hondához mindig közelebb állt a szívem:) és az akkori anyagi helyzetemben ezt tudtam kifizeni (210 ezer Ft)
Szóval a motort úgy hoztam el,hogy kivolt vonva a forgalomból,2 évet állt,az idomok helyenként hegesztettek csúszástól és attól is,hogy a honda valamiért olyan idomokat gyártott akkoriban,amik nemtudom,hogy új korukban milyenek lehettek,de most nem éppen az a rugalmasság jellemzi őket,mint pl egy közel azonos korú aprilia-n:)

Az első fotómű állítható csillapítású levegőnyomás által,valamint a hátsó rugóstag is feszíthető.

A fékeket kicsit gyengének találom,lehet,hogy egy fémfékcső szett segítne a helyzeten,bár lényeges változást szerintem csak az jelentene,ha két négydugattyús féknyereg kerülne a mostani úszók helyére.

Könnyen kezelhető,jól motorozható gép!

Erre használta
túráztam,néha kisebb távokra is mindennapi használat

Javítanivalók
Amikor hazahoztam ott kezdődött,hogy az összes idomot le mosás tisztítás,karbikból leengedni a régi benzint,mert az már nagyon nem akarta beröffenteni a gépet:D karbitisztítás új olaj,szűrő.
Végre úgylátszott,hogy rendbenlesz,az előző tulaj,mondta,valószínűleg a hűtője odavan,hát az oda is volt:)Jelenleg egy lada fűtőradiátor szolgál hűtőképp,amíg nem találok rá normálisat és amíg összegyűjtöm a szükséges pénzt.Tudom,hogy ez nem a legjobb megoldás egyesek szerint,de rendesen kilett prbálva,már több mint egy éve így üzemel minden gond nélkül és nem csak össze lett dobva:)
Aztán szépen lassan jött még 1-2 probléma az eddigiekhez.Mivel nemvolt még jogsim rá,ezért csak az utcában próbálgattam,aminek azlett a vége,hogy szétment benne 4 gyertya,ami gyári könyve szerint magas igénybevételre volt tervezve(magasabb hőfokú),az utcában meg ezt elég nehéz elérni:)...12 ezerbe fájt ez a mutatvány.Később amikor már meglett a jogsim elmentem egyik barátommal egy körre megjáratni,Ennek azlett a vége,hogy komplett gyújtáselektronika kellett bele (kínából újonan postával 25,itthon a bontott 25 posta nélkül:)),valamit új akksi(valószínűleg ez is volt a gond,hoyg a régi nemvette már a töltést,meg az,hogy az elektronika forrasztgatva volt) 10 ezer,használt fesszabályzó (ZXR 400) 5 ezer(ami szerintem jobb mint a hondáé,mivel nagyobb a hűtőfelülete),mégegyszer egy garnitúra gyertya 12 ezer,előkerült a gyári könyv,itt derült ki,hogy a 9 es hőfok sok neki utcára ,így ment bele a 8 as,nincs is semmi gond:)
Azthittem itt már végelesz a sorozatnak,de itt ütött be csak a java:D
Elkezdett dadogni,darabosan menni,csináltunk egy karbiszinkront,jobb lett.
Elmentünk motorozni,egy előzésnél kb 130 12 ezres fordulat egy durranás és megindult.Haverom jött mögöttem aztmonta,hogy \"lelőttem\":)
elég nagy lángcsóva jött ki a kipufogón és ömlött a füst,mindezt akkor,amikor szegény vectra-s ablaka mellé értem.Állítólag ijedtében majdnem lerántotta az útról,hála Istennek nem így történt!
Megálltam csörgött az egész,de még beindult.
Hazavittük utánfutón,még aznap elkezdtem szétszedni.Ahogy levettem a kipufogót alumíniumdarabkák potyogtak ki,na mondom ez komoly lesz:D
Másnap kivettük a blokkot,az eredményt láthatjátok a képeken!Dugó szétverve,szelepek a hengerfejben,hajtókar görbült,...megin olajcsere:S(legalább szépen kieltt tisztítva a blokk:D)
Nagyon nagy szerencsém volt!Használtautón hirdetett egy srác egy ugyanilyet új blokkal,felhívtam,megvolt még a régi.Elmentünk szerencsére ami nekem kellett sértetlen volt:)Nagyon rendes volt,igen kedvező áron ideadta szinte a fél blokkot!Ha olvassa ezúton is szeretném megköszönni Neki,működik és tökéletes:)
Hazahoztuk a cuccokat,Szigligeten egy maszek műhelyes átperselyezte a sérült hengert.Összeraktuk először nehezen indult és csak 2 henger járt,na akkor megijedtem,de kiderült,hogy elfelejtettünk összedugni egy vezetéket,csatlakoztattuk,pöcc röff járt mind a 4:)Ez most nyáron történt,azóta semmi gondom vele,pedig nem csak 5 ezer alatt használom:)Remélem így is marad:)
Előző tulaj amúgy még főtengelycsapágyakat cseréltetett benne.

Közben barátom által itthon esztergával készített kormányvégsúlyok kerültek fel,mert azok elvesztek valahova a 20 év alatt:)
A felniket kétoldalt egy-egy csíkban felpolíroztam
Mindezek ellenére,nagyon szeretem,nagyon sok szép élmény fűz hozzá,eladva sose lesz;)

Itt szervizelte
itthon szereltük barátommal Szakács Marcival,akinek nagyon sok köszönet a sok segítségért;),alkatrész szerencsére nemvolt sokba

A beküldő 7 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: nc23

Beküldve: 2009. január 27.