Honda CBR400RR 7 / 10

Honda / Honda CBR400RR
gyártási év: 1990
lökettérfogat: 400 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 38000
vezetett km: 42000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 4/10
kényelem: 4/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Sziasztok!

Nem sok infót (pláne tesztet) találtam vétel előtt a motorról, így tessék: +1

Ez az első 4T-m, előtte babetta meg rakat simson nekem is megvolt, komolyabb járgánynak talán a 125 2T DT-t mondanám. Az utóbbi után ültem át a szóbanforgóra.
A vételt megelőzően sok esélyes befutó volt, mint a típust mint a kategóriát tekintve. 250-400 ccm-ben utánanéztem a Banditoknak, ZXR-eknek, ZZR-eknek, de kis utánajárás után kizártam a 250 kategóriát, 20K-nál tiltó Bandit, 2hengeres ZZR, szelepköpködő ZXR-ek,, kösz nem.. Amúgysem épeszű aki 250-es használt gépet vesz, egyrészt hamar kinövi a tulaj és nyelezi mint a világtalan, másrészt mivel még éppen AK-s jogsihoz valók, horror áron futnak. Én nem is ajánlanám őket senkinek.
A 400-asok bezzeg.. Már akkorák mint a nagyok és egy nyitott dobbal wájtfülü aki megmondja hogy nem 600-as. Itt már bátrabban indulhatunk neki 2személlyel is egy előzésnek. Ugyanakkor kevesebben veszik őket, mert jobb választás egy 600-as, hisz mindkettöhöz korlátlan A kell, a biztosítás is közel ugyanannyi, és fogyasztásban is soxor jobb a hatkilós, a teljesítményről meg az alkatrészellátásról nem is beszélve.. De akkor miért 400-ast vettem? Mert a főtengelyre küldött 60-65 meg 100ló közt nagy ám a szakadék! Nem mondom hogy ez nem pörgeti ki a hátsó kereket egy nagyobb gázra, de toleránsabb az akaratlan terhelésváltásoknál mint az öblösebb tesó. És ez számít, számít amikor elváltod magad a körforgalomban és számít mikor elbaszod a gáz mértékét.

Visszatérve: a kategória kiválasztása után a típust még mindig nem tudtam. Mind a 4 japán gyár harcba küldte a maga 400-asát, a naked és a speed kategóriában is. Külső szempontok alapján szűkítettem a listát: Bandit, ZXR, ZZR, CBR, VFR.
Ezután belemásztam a motoros fórumokba és kifaggattam a tulajokat / megnéztem a nepitelet.hu-t.
A ZXR a legerősebb ez nem vita tárgya, kőkemény futómű, kihegyezett blokk, igazi pályagép. De nekem nem pályára kell, meg szeretnek széthullani a kawa blokkok = kizárva.
A ZZR szöges ellentéte a fenntemlítettnek, nagytúrázó kényelmes batár, ami kanyarodni is tud és kényelmes is. DE sok van belőle (ez a rigojám), és azért mégiscsak egy szelepköpködős kawa =))
A Bandit.. szegénynek csak annyi bűne van hogy nem speedgépnek született,, vagyis hogy nem idomos, mert menni azért ő is tud a változó szelepvezérléssel.
A VFR a befutó. Az igazi aduász amiről legendák szólnak, akár a NC 24-es első akár az NC30-as második generációjáról olvasunk. Utóbbi persze egyértelműen szebb, és a hátsó egylengőkaros versenytechnika láttán még az újvasat hitelező nagymenők is lerakják az elsőkereket irigységükben =). A V4-es blokk alul tol, felül húz, mindezt a V4 mennydörgő hangjával, amit a fogaskerekes vezérlésből adódó visítás kísér. Az olvasottak és a tulajok véleménye alapján a legjobb szó a motorra: elnyűhetetlen. Csak egy baj van: nagyon kevés van belőle.. Akinek kevésbé számít a külső az találhat 300-350K körül egy rendes NC23-as darabot ami minimális odafigyeléssel (olajcsere..) a világból kiviszi.
Az NC29-es verzió már tényleg drága de még mindig olcsóbb mint a ZXR-ek (igaz azok rendre fiatalabbak). Szóval NC29-ből (ha találsz..) már 400-550K körül beszerezhetsz egy rendeset. JA és Honda......
Miért nem VFR-t vettem? Mert nem találtam egy leinformálható darabot, vagy a tulajon nem éreztem hogy igazán el akarná adni..

Így végül megvettem egy igaz hogy már összegyűrt, de rendesen helyreállított és leinformálható előéletű CBR RR-t. Anno vörösbáróék hozhatták be az országba, legalábbis a rendszámtartó kereten az ő logójuk feszít. Rendes gazdája volt, akitől egy szezonra teljesen felkészített és költségmentes motort vehettem át, a többi hirdetetthez képest kicsit drágábban, de korrekt áron (417K) az órájában 38K kilóméterrel.
Sokat utaztam a motorért (300Km), de mégegyszer ennyit is megért volna. Van néhány szépséghiba (18éves motor..), de az összahtás rendbe van.


Ugyan nemrég óta van nálam, de eddig hibáról nem tudok beszámolni. A nyomni húzni rugni taposni nyitni világítani valók,, MINDEN tökéletesen működik. A váltója kuplung nélkül nem mindig veszi a fokozatokat, de félreváltani, véletlen üreset találni eddig még nem sikerült. A hátsó rugóstag keménysége állítható, keményre állítva nem nagyon ül össze a húzósabb kanyarokban sem, cserébe szépen pattog egy erősebb féknél, szóval észnél kell lenni. Az első futómű sztem ok, a levegőnyomás állításával szépen belőhető a nekünk megfelelő.
Az elképzelt ív szépen tartható, csak tudjuk mindig hova akarunk érkezni és nem lesz baj.
Nekem a gyári dob van fennt nyitottra herélve, dögös hangja van, szép öblös és bitang karcosan üvölt fennt. A motor már 3000-től szépen húz, egyenletesen egész 9K-ig. Ott azért érezni hogy felszívja magát, és 13K-ig elég brutkót tol. Onnantól visszaesik de 14.500-ig elpörög a Babyblade =)
Városban nem kell 5-6 fölé vinni a fordulatot, lendületesen halahatunk anélkül is.

Végét nem tudom mert a 180-as órát szinte 4.-be fekteti, olyan 210-220 körül lehet. 1-esbe 100-ig elmegy a kicsike.
Kétszeméllyel is megyeget, de ha nagy a baj ne féljünk visszadbni 2őt a gangon, és négykerekű nem ellenfél. Az első fék nagyon harap, közel sem tudom még kihúzni belőle amire képes.
Az üléspozíció olyan amilyen, nem ezzel kell Oktoberfestre menni, de nekem nem fájt semmim 150-200km után, és hátul se panaszkodott a punci. A szélvédelme egész jó (Igen,, jó !), 200körül picit előrébb bukok és a gyári plekó eldobja a fejem fölött a naggyát.
A fogyasztást még nem mértem, de a tulajok 5-6,5-öt emlegetnek. 15lityis tank, sztem 250km körül elmehet, megállás nélkül.
Negatívnak a kuplunk hosszú útját mondanám illetve a kétkezes szivatót amit vizes kézzel esélyed sincs ráhúzni =) Ennyi.


Összeségében pici pénzért kaptam egy megbízható japán sor4 sportgépet, ami bármikor pöccre indul, és nem aggódok a törlesztések miatt =))

sziasztok.

Erre használta
túra, város, duhajkodás

Javítanivalók
18 éves gép, úgyse hiszitek el ha azt mondom hogy semmi..

Itt szervizelte
...

A beküldő 8 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: fastdie2k9

Beküldve: 2008. augusztus 31.