Honda CBR1100XX 8,8 / 10

Honda / Honda CBR1100XX
gyártási év: 2000
lökettérfogat: 1100 köbcenti
ekkor vette: 2000
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 98000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

2000-ben lehetőségem volt új motor vásárlásra. Mindenképp Hondát szerettem volna. Mivel volt elötte egy CBR 1000-esem, így kis unszolásra az XX-et választottam a Varadero helyett (szerencsére).

Bejárattam, ahogy a nagy könyvben meg volt írva. 3000 km.-ig max. 5000-es fordulat. Mikor ezzel megvoltam, kipróbáltam a végsebességét, nekem nem ment a mutató 295 fölé. Ez volt a maximum, amit ki tudtam csikarni belőle. Csodálkozom is, mikor valaki 300 felett megy ezzel a mocival. Egyszer úgy 50000-es kilóméterállásnál felálltam egy fékpadra és 148 LE-t mértünk a hátsó keréken. Szerintem ezzel a teljesítménnyel nem nagyon lehet elérni a 300-at. Igaz, hogy az enyémen végig gyári kidörrenő volt.
A motort csak hosszútávra használtam. Ezt meg is hálálta, mert pl. a gyári akkumulátorral adtam el, ami nem volt lehervadva. Sosem hagyott cserben, mindig az első gombnyomásra indult. Olajfogyasztása nem volt még ennyi kilométer után sem. A futóművével nem voltam annyira megelégedve mint a korábbi hozzászóló. Az első futómű nagyon érzékeny a gumi minőségére. Ha kopott egy kicsit, akkor 100 és 80-között lassulásnál kegyetlenül beszitál a kormány, ha nem fogja az ember. Ez valószínűleg a futómú geometriájától adódik. Az viszont igaz, hogy nagy sebességnél teljesen stabilan fut. 70000 környékén elfáradt a hátsó rugóstag. Ezt onnan vettem észre, hogy gyors nyújtott kanyarban szitáni kezdett. Hiába állítottam rajta, a jelenség nem szűnt meg. Vettem hát bele egy Wilbers gátlót és egy rugópárat előre. Kár, hogy nem tettem meg korábban, mert szinte egy új motort kaptam ezáltal. Ehez képest a gyári rugózóelemek egy kalap...
A vezérmű láncfeszítővel nem volt gondom, viszont a vezérműláncot 50000-nél kicseréltem, mert 4000 fordulaton kicsit ciripelt. Ez viszont nem illett össze a Doxa járású blokk hangjával. A váltó egyébként hangosan vált felfelé, ha kuplungol az ember. Ezért inkább hanyagoltam a kuplungolást, így teljesen hangtalanul zajlott e múvelet. A kerék, ill. a kormány csapágyakat sosem kellett cserélnem. Azt már nem tudom, hogy milyen időközönként cseréltem fékbetéteket, de egyértelműen a gyári vált be a legjobban. A féktárcsákat nem kellett cserélni.
A meghajtóláncot 25000-ként cserélgettem gondos ápolás mellett, a gumik kb. 10000-et bírtak hátul, elöl a dupláját. A feszültség szabályzó 80000-nél kipurcant olyan rafinált módon, hogy 4000-es fordulatig volt töltés, felette viszont nem. A gyári nagyon drága lett volna, így beépítettem egy bontott Suzukiét.

Akkoriban nem éreztem kényelmetlennek, volt olyan nap, amikor 15 órát töltöttem a nyeregben. Azért írok múltidőben, mert most egy 2004-es Varaderoval járok, amihez nem fogható az XX kényelme. Egyébként ezt leszámítva minden másban jobb volt az XX.

Nagyon szerettem, nyolc év alatt teljesen a szívemhez nőtt. Megsírattam, mikor elvitték.:(((

Erre használta
túráztam, néha pálya.

Javítanivalók
vezérműlánc, feszültség szabályzó, lengéscsillapító

Itt szervizelte
Egy szerelő barátom.

A beküldő 24 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: krisz75

Beküldve: 2009. január 15.