Honda CBR1000F 7,6 / 10

Honda / Honda CBR1000F
gyártási év: 1989
lökettérfogat: 998 köbcenti
ekkor vette: 2003
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 41000
vezetett km: 33000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

2003-ban vettem a gépet, minden évben jártam vele 1500-2500km-es túrákra. Igazából ez a motor erre van kitalálva. Tanktáskával, nyeregtáskával és oldaltáskákkal felmálházva is kényelmesen elférni rajt. Autópályán és országúton nagyon megállja a helyét, a 270kg-os saját tömeg + a teljes burkolat miatt nem nagyon foglalkoztatja az oldalszél sem. Szerpentineken is lehet vele haladni, de azért ekkora tömeg nem dől át magától egyik oldalról a másikra. Az ülés elég alacsony, ezért mélyebb növésű pilóták is bátran vásárolhatják, ha kis sebességnél és állóhelyben meg tudnak birkózni a 270kg-os tömeggel. Az üléspozíció jól eltalált, az utasnak is kényelmes helye van a nagy fotelben, aminek kicsit puha a tömése. Gyári plexivel a szélvédelem kb 160-170-ig egész jó.

A blokk: gyakorlatilag alapjárattól egyenletesen, rángatásmentesen húz. Igazából 4000-től indul meg, 6 körül rátesz még egy lapáttal. A fogyasztás 5,5-től 7,5-ig változott, de leggyakrabban 6,5 körül volt. A szervízintervallum 12000km, azért ezt egy kicsit sokalltam. 6-7000 ezer km után el is kezdte csipegetni az olajat, úgyhogy én 8000km után mindig lecseréltem. Ezzel egyidőben mindig kapott egy szelephézag állítást is.
A törődés ellenére hidegben nehezen indult (5°C alatt), a karbiszinkron sem segített. Ez tavasszal és ősszel kellemetlen volt, de azért mindig elkapta. Nyáron pöccre indult.

A váltóval határozottan kell bánni. Ha nem húzzuk elég erősen a kart vagy kuplung nélkül váltunk, több helyen találhatunk lyukat a fokozatok között. Hosszú a végáttétel, 6-ban kicsivel 6000-es fordulat fölött 200-zal megyünk. Talán emiatt is van, hogy ésszel használva a blokkot nem lehet megölni.

A fék nem hasonlítható egy mai motoréhoz. Az öreg gumifékcsöveket lecseréltem fémhálósra, új betétet és új fékfolyadékot kapott, mindezek eredményeképpen megfelelővé vált a megvételkor elég gyenge fékhatás.

Futómű: az eleje nem állítható, de a gyári beállítás megfelelő 1 személynek. Teljes terhelésnél túl puha. Valószínű, hogy újkorában sokkal jobb lehetett. A vásárlást követően szétszedtem az első telókat és kicseréltem az olajat + a szimeringeket, a csillapítás sokat javult. A Hátulján állítható az előfeszítés és a csillapítás is, de ugyanaz igaz rá mint az elejére, nagyobb terhelésnél nem áll a helyzet magaslatán, de 1 személynek OK.

Összességében nagyon szerettem ezt a motor, minden téren nagy előrelépés volt a GPZ 750-hez képest. 4 év alatt egyszer sem hagyott cserben, ami nem rossz egy majdnem 20 éves géptől, de eljárt felette az idő. Fájó szívvel váltam meg tőle, de van ami kárpótoljon: R1.

Erre használta
Többnyire túrázás

Javítanivalók
Igazából csak a kopóalkatrészek + az előírt karbantartások

Itt szervizelte
Magam bütyköltem

A beküldő 12 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Svd

Beküldve: 2010. február 1.