Honda CBR1100XX 8,4 / 10

Honda / Honda CBR1100XX
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 1137 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 1500
vezetett km: 12000
fogyasztás: 9 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

Erős szép gyors. Az önfejlesztő versenytechnika és a hosszú távú túrakényelem kiforrott kombinációjaként öltött testet ez a rugalmas, többcélra használható „erőgép”. A CBR1100XX Super Blackbird minden várakozást meghaladó-túlszárnyaló teljesítményre képes, a kategóriájában ez idáig el nem ért kényelmi szinten. A bődületes erejű motor és az ergonómikus kezelhetőség különösen egyedi élményt ad a nyergében ülő lovasának. Puskagolyó a pályán, laza a finisben. (A copyright miatt a saját szavaimmal éltem!)
Állítja erről a motorról a Honda.
Nos én egy életem egy halálom vettem egyet.
Black-nek black bird-nek (madár) meg jó voltam én.
Életutam: ETZ250, Honda CBR1000F, Honda CBR1100XX.
Mindjárt az elején le kell szögeznem egy apróságot: a kategóriában létező legnagyobb komfortszinten az elődei az 1000F és a Dual állnak.
Mivel tudom megtámogatni az állításomat? Egy a nyergében végigült 6000Km-es Szerb, Macedón, Görög, Török, Bolgár körutazáson tapasztaltakkal.
Éljen az ergonómia. Első nap 1000Km, másnap nem tudtam ülni a seggem semmilyen felületén sem. Nos az 1000F széles, PUHA, fenékhez simuló üléséről azt nem állítanám, hogy nem a hosszú távú túrakomfort jegyében született. Mondják nekem a szervizesek, hogy a pályagépeket úgy lehet érezni, ha kemény a nyereg és a rezgésekből sokat következtet a pilóta, mit is tesz alatta a vas most éppen. Kérem szépen ezt is megértem, és én csak egy kispályás Misi Mókus vagyok, de akkor kérdezem én hol a beharangozott túrakomfort az XX-ben? Nagyon-nagyon és nagyon erős! Ez oké sok pénzt is kértek ezért. A túra alkalmával nem a pályadíjak és a fogyasztási naplód lesz a fajsúlyos anyagi tétel, ez az összes költség 1/3-a lesz. Tehát fekete madarunk fogyasztása reális. 7-10L/100Km 180-220Km/h között tartott utazó sebességnél autópályán. Ha hozzáveszem a Givi rendszerű tartón ücsörgő 2db egyenként 40L-es oldal és a felső 54L-es, valamint a tankon csücsülő 38L-es Bagster táskákat, nem mondható rossz fogyasztásnak 2 személlyel. A felső táska tetejére még egy vízhatlan zsák is rá lett pókozva, a rosszabb légellenállás kedvéért.
Ha így fölpakolod és elindulsz attól még nincsen olyan úrvezető autós, aki egy pillanatra is lépést tudna veletek tartani. Megtárgyaltuk az erőt, a fogyasztást az érzés gondolom mindenki számára nyilvánvaló, jöhet az úttartása. Ha nem vagy egy beszari alak és húzod neki (mert oda indultál, ami nem 115Km-re van tőled) nincs is semmi baj. Fékezéskor jönnek a gondok. Utasokkal, cumóval majdnem 2x kell venni a gép önsúlyát (250kg) tekintettel arra, hogy elhozod otthonról a plazma Tv-t és a szobabiciklit is. Okosan rákészülve idejében fékezve le is lassulhatsz 70Km/h-ra, innen lefelé 50-ig az elesés szintjéig berázza a kormányt, ha nem agresszív motorfékben lassulsz a kritikus 20Km/h-s szakaszban. Alatta és fölötte sima a pálya, de 50-70-ig jobb, ha túra alatt soha nem tartod, vagy csak gyorsulásnál. Engem először egy szerpentinen lepett meg ezzel a trükkel. A vázgeometria úgy ki van hegyezve benne, hogy a fém táskatartót üresen is megérzed rajta, a kritikus tartományban finoman lengeti a kormányt még így is. Végeredmény: a tömege kicsi a nagy karaván alatti nyugodt harmonikus munkára, sportmotornak viszont nem igazán neveznék egy megrakott púpos tevét. Akkor melyik? A cég szerint mind a kettő. Nos nem nevezném 900RR-nek, mentem vele nem lehet egy lapon említeni őket, sajnos az RR javára. Kemény rugózást kapsz a Hondától, hogy a kanyarban ne szállj el, de üresen a városba egyedül szétveri a túragéped a seggedet az úthibákon, úgy megpattan, hogy sokszor a vak szerencse segített egyenesbe tartani.
Meghibásodás: semmilyen gond nem volt soha vele, láncfeszítés + spray, benzin, fékbetétek, gumi, kötelező szervizek. Ilyen téren viszont azt hiszem verhetetlen a ló. Nem csupán a modellé az érdem, hanem, a cég összes gépére igaz a megbízhatóság. Ha olyan gép kell, amit gyalázhatsz, megy is rendesen, és nem akarsz életben tartásra sokat áldozni akkor, a Honda a Te lovad.
Plexi: inkább a Givi túraplexije mint a gyári.
Írják viszont, hogy nem kimondott városi modell. Én WC-re is vele járok Bp.-en, és ha nincs rajta a 2 koffer oldalt, a libakergetős pizza futár nem megy jobban a kocsisorok között, mint én az XX-el. A Hondának köszönhető a behajtható tükör is. Ezt minden 5 percben kétszer is használom a városi hajszában, 5-öst adok rá a konstruktőröknek. Nem ömlengek a továbbiakban mert azt olvastam a fórum bevezetőjében, hogy ha úgy elájultál a motorodtól, hogy mindig van nálad szalmiákszesz a felélesztésedhez ne ide írogass, megfogadom tehát. A többi ebben a motorban átgondolt, letisztult, és a műszercsoport (kár, hogy digitális) jól értelmezhető nagy tempónál, sötétben is. A tankjába férhetne egy kicsit több üzemanyag, valljuk meg a 230Km nem túlzottan nagy hatótávolság és túrasport motor lévén nem mindig a kutak miatt kellene izgulni, hanem élvezni az életet. Én 460Km-el (hat. távval) kiegyeznék. Állítólag egyébiránt 300Km táv fölött teljesít papírforma szerint, persze egyedül bankkártyával a zsebedben, 75Km/h tempóval autópályán 6.-ban.
Konklúzió: a sok rossz tulajdonsága ellenére nekem megfelel ez a modell és megpróbálok a gyermekbetegségeivel együtt élni. Akinek nincs pénze BMW-re és irtózik a lomha GoldWingtól ill. minden hasonló kimondottan túragéptől viszolyog, kompromisszumokkal ugyan, de végül is tényleg csak ez marad.
Mindenkinek jó álmodozást kívánok a túrákról és a gépekről, aki pedig megtalálta az ideálist, jó motorozást bármivel is gurul az a lényeg, hogy élvezze.

Erre használta
Túrázok vele, mindennapi ügyeim intézője jó idő esetén.

Javítanivalók
Nem kellett a kötelező szervizeken kívül semmit sem javítani rajta elég fiatal még a lerobbanáshoz.

Itt szervizelte
A Honda MaxxPower-ben okozták a kötelező szervizeket most lett túl a 12 000Km-sen
Jól dolgoznak megvan a műszaki és a szaktudás háttér is de szerintem őrülten drágák!!!
Itt eléritek: http://www.maxxpower.hu/index_hun.html


A beküldő 17 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: banan100

Beküldve: 2007. március 7.