Honda VFR750 F 9 / 10

Honda / Honda VFR750 F
gyártási év: 1998
lökettérfogat: 748 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 76350
vezetett km: 4600
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

Amikor ezt a kis beszámolót írom, akkor már 7 hónapja nálam volt a motorom, egy Honda VFR 750-es modell. Eleinte nagyon óvatosan közlekedtem, mivel nem vagyok még túlságosan tapasztalt motoros és csak 125-ösöm volt. A teljesítménye egy főre elég, de sajnos az utast és egyéb csomagot/kat már nagyon megérzi a "kicsike". Az önsúlya (teletankolva 245kg) is elég sok, a teljesítménye lehetne még valamivel több. Nyomatékos a V4-es blokk, halad rendesen, nem is kell agyonpörgetni! Nálam ritkán van a fordulatszámmutató 5-6 ezres fordulat felett. Ilyenkor "alacsony" is a fogyasztása, belefér 5.5-6.5L-be 100km-en. Ha kicsit odatekerek neki, akkor könnyen a 8-9-et is benyeli... Sokan megkérdezik, hogy mennyit fogyaszt, én erre csak azt válaszolom, ahogyan éppen húzom a gázt. Tipikus V motor jelenség, hogy ráz a moci. Lakott területen inkább 5. fokozatban járok, de elviseli a 6-at is. Ilyenkor előtörne a hatalmas nyomaték, majd kiugrik a blokk a helyéről, de nem bír az alacsony fordulat miatt (2.200). Úgy igazán 3.500-4.000-es fordulaton indul meg, onnantól mintha vége sem lenne a fordulattartománynak, csak pörög és pörög!
A hátsó rugó kevésnek bizonyult, ezért meg kellett feszíteni, így már tökéletes! Számomra a szélárnyék 120 km/h-ig tökéletes, mivel elég alacsony vagyok (170cm). Az üléspozíció nagyon kényelmes, picit sportos érzést kelt, de nem megterhelő! Egyik 300 km-es utunk során a többiek panaszkodtak, hogy itt zsibbadnak, ott fáj nekik, nem érzik a popójukat, én meg úgy szálltam le a mociról, mintha csak a szomszéd faluba gurultam volna át.
A hangja felülmúlhatatlan, főleg a házilag készített kipufogóval. Mindenképpen le akartam cserélni a régit, mert sajnos az előző tulaj kicsit elhanyagolta a mocit. Így már szépen muzsikál! Videót már töltöttem is fel róla.
Egyetlen hátránya a mocinak a súlya. Számomra kicsit nehéz volt megszokni a 125-ös után. Menet közben már nem érződik annyira. Könnyen lehet vele sportosan motorozni, jókat kanyarozni!
Lényegében megérte a vételt, télen igyekszek még jobban helyrepofozni.
Ha bárkinek van kérdése, nyugodtan írjon és igyekszek válaszolni, szívesen segítek.

Erre használta
Hétvégi motorozgatások, inkább túra, néha suliba és munkába járás. Elég gyakori a rövid kanyarozás is.

Javítanivalók
Nincs vele probléma. Cserélni csak a kopóalkatrészeket kell, ami minden gépnél kötelező!

Itt szervizelte
Otthon a garázsban!

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Mario91

Beküldve: 2013. szeptember 15.