Honda VFR800 9 / 10

Honda / Honda VFR800
gyártási év: 2003
lökettérfogat: 782 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2015
km óra állása az elején: 33000
vezetett km: 17000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Az előző motorom 2008 ban egy Sv650S Suzuki volt, akkor már tudtam, hogy nekem csak V blokkos motorom lesz legközelebb is. Mivel Honda párti voltam, így az ő tájékukon kezdtem el nézelődni. Először az Fi-modellt néztem, de aztán úgy hozta a sors, hogy be tudtam ruházni egy Vtec-re.
Első tulajtol vettem 33 ezer kilométerrel karcmentesen. Még a gyári lánc, hátsó fékbetétek, gyári légszűrő, gyertyák voltak benne. A gumikat a tulaj elmondása szerint mikor megvette nemsokra rá le is cserélte Metzeller Z6-ra. Ez jó keményfajta gumi, sokat elment vele (egészen addig míg megvettem)
Akkor Michelin PR1 szettet kapott Abonyi Pisti (tápiószele) jóvoltábol.
Olajcsere miegymás és aztán go. Kapott egy Bagster tankbőr és tanktáska kombót, valamint Givi V35 és V46 triót.
Abban az évben volt egy ausztria, németország, franciaország túra, 8000km egy év alatt.
2012 Nov 2án úgy gondoltam, hogy ha elmegyek 4km re levő Auchanba akkor abbol nem lehet semmi baj. Hát nem így lett, kórházban ébredtem. Motor összetört. Ennyit a karcmentes gyári állapotról.
Ami cserélve lett: Felni, féktárcsák, villák, villakiflik, műszerfal, lámpák, fejidomkonzol olajhűtő, olajhűtő vezetékek, komplett idomszett, olajdekni, jobb lábtartó, hátsó főfékhenger, fékpedál.
2800 euróba került az egész mutatvány. Mondhatná az ember, hogy kár volt rákölteni ennyit, nem fogják megfizetni, de nem eladni vettem, saját részre, saját használatra, ennek tekintetében is lett így megcsinálva. Rengeteg alkatrészt nem tudtam bontottban szerezni, ezért gyári új lett beszerezve hozzá.
Azóta már szintén benne van 10 ezer kilométer, minden gond nélkül teszi a dolgát. Idő közben kapott egy ABM túrakormány szettet, és egy zselés átépített nyerget (a régi kormány és a gyári ülése megtartása mellett)
A kényelemre ezért adtam csak egy 8ast, mert a gyári állapotában, hosszú távra kényelmetlen tud lenni. Így magas kormányal, kényelmes üléssel ezer kilométereket el lehet vele menni egy nap, leszállás nélkül. Fogyasztása átlag 6 liter, de volt már mikor levittem 4,8 literre (ez egy 500 kilométeres távon volt 100-110es átlagsebességgel)

Erre használta
Hosszú távú túrázásra.

Javítanivalók
Elromlani soha nem romlott el rajta semmi, kötelező szervízek voltak csak, olajcsere, gyertyacsere, fék, kuplungolaj csere, láncszett csere, légszűrőcsere.
Valamint a fent említett balesetből adódóan sérült alkatrészek cseréje.

Itt szervizelte
Ha otthon vagyok akkor kizárólag a ceglédi honda szalonban tevékenykedő Nagy Gábornak engedem csak hogy hozzányúljon, egyébként amit meg tudok rajta csinálni azt én magam csinálom.

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Scottpeter

Beküldve: 2015. január 22.