Honda CB500 8,8 / 10

Honda / Honda CB500
gyártási év: 1997
lökettérfogat: 500 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 1
km óra állása az elején: 39000
vezetett km: 11000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Előtte nekem csak 2T-s gépeim voltak ETZ 251, Kawasaki KMX, de elegem lett az állandó olajszagból a ruhámon. Eredetileg Suzuki GS 500 ast akartam de arról mindenki azt mondta hogy nagyon gyenge (47 Le). Így csak a Honda maradt mert a Kawasaki ER-5 nálam szóba se jöhetett ugyanis az előző gépem kawa volt és gyűlöltem, rengeteget költöttem rá és végig szar volt...
Szóval 2008-ban vettem a kis Hondát és azóta mondhatom végig fülig ér a szám rajta, kivéve talán akkor nem amikor a haverom a ZX9-esével 190-nél lehagy mert bizony ez "csak" ennyit tud, de szerintem ennek a motornak elég is ennyi. Eddig 11000 km-t mentem vele de semmi gondja nem volt, pedig azért előfordul hogy kenem a száját rendesen. Ha betartja az ember a sebességhatárokat (90) akkor szinte 4 L alatt fogyaszt, de átlagban olyan 4,5 ha nagyon hajtom akkor 5l. Szóval ebből a szempontból nagyon jó szerintem.

Az erejével sincs gond elég az az 58 Le mindenre közúton, kb 5 másodperc alatt gyorsul százra 160-ig kifejezetten jól megy onnan már nem olyan vehemens de azért 190-et tud, egyszer erős hátszéllel menetem vele 205-öt:) előzésnél se nagyon kell visszaváltani még utassal sem mert 4000-es fordulattól egészen 10000-ig rendelkezésre áll a nyomaték nagyrésze, mondjuk olyan 8000 körül rátesz egy lapáttal ott adja le a max lóerőt. 10000 felé nem is érdemes forgatni mert ott már gyengül, 11500-nál szabályoz le azthiszem. Persze azért legyünk őszinték egy sornégyes 600-as kikerüli mint a csikket de aki száguldozni akar az úgyse fog sorkettes 500-ast venni.
Kényelmes az ülés, kormány, minden hosszútávon is bár én 150 km-nél messzebbre még nem mentem vele.
A fékje az nagyon jó főleg az első, eddig mindenki aki kipróbálta azt mondta hogy olyan mintha két tárcsa lenne elől, főleg a gyári brembo szinter betétekkel, most lucas van benne ez már gyengébb de még így is bőven elég.

Összességében tényleg nagyon jó "kis" motor ezzel már azért elmehetsz a "nagyköbcentis" haverokkal is motorozni:D sőt szerpentinen még lehet jobb is mint a nagyobbak, bár én nem vagyok egy nagy kanyarvadász. Télen-nyáron egy pöccre indul még több hetes állás után is (én télre ki szoktam vonni a forgalomból).

Higgyétek el igaz az amit a Hondákról mondanak mert ezek tényleg nagyon jó motorok, a blokkja mint a doxa pedig 50000 km-t mutat az órája, és én mint Suzuki Fan mondom ezt:)

Erre használta
hétvégi motorozgatás, kisebb túrák

Javítanivalók
Kuplung bovden elszakatt 5800 Ft volt bele a gyári, egyébként mindent lehet kapni hozzá egész korrekt árakon.

Láncszett 20 000 FT (DiD)
Lánckerekek 8000 Ft (Sunstar)
Olajszűrő 1640 Ft (Hiflofiltro)
Légszűrő 3500 Ft (Hiflofiltro)

Itt szervizelte
saját magam, olajcsere 3 l kell bele, most Repsol Syntetico van benne de szerintem a Castrol Actevo Xtra jobb, felesleges bele full syntes olajat rakni.
Egyszer voltam vele a Honda Szász-nál Nyíregyházán ugyanis a láncot ott cseréltettem mert ez már nem patentszemes, hanem sajtolni kell és azt meg nem akartam itthon kókányolni, 2500 Ft-ért azonnal kicserélték pedig nem is ott vettem a láncot, szóval korrektek voltak.
Egyébként hozzáteszem hogy a Yamaha Karsaihoz egy héttel előtte bejelentkeztem lánccserére és amikor bementem elhajtottak mint a magzatot hogy mit képzelek én hogy odaviszek egy hondát amikor nekik mennyi dolguk van (éppen valami rendőrmotort szereltek), szóval a YAMAHA KARSAI egy szar hely.

A beküldő 9 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Benzingőz

Beküldve: 2009. augusztus 2.