Honda CB750 6,6 / 10

Honda / Honda CB750
gyártási év: 1983
lökettérfogat: 748 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 103150
vezetett km: 5500
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 7/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 5/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

Az Első

Rengeteg kismotor, robogó és 125-ös enduro után jött az igazi nagy vas.
Szemtelenül olcsón és hihetetlenül vacak állapotban jutottam hozzá.
KB 1000 km megtétele után kezdtem a javításokat, és nem is sejtettem mennyi meglepetést tartogat az öreg blokk belseje.
Első körben csak az olajszivárgást akartam orvosolni, de csavarról csavarra több hibát találtam.
A primer lánc feszítője annyira kopott volt, hogy a felülete már vedlette a műanyag darabokat, s a lánc is igen pocsék volt.
Az eBay-en sikerült jó állapotút olcsón szereznem. Egy gond letudva.
De a sokk csak most jött, a főtengely és a hajtókar sikló csapágyai rendkívül kopottak voltak.
Az egyik hajtókar kb. 3 tized (!) millimétert kottyant. Jelzem, ezzel motoroztam! Nem is értem, hogy tudott működni szegényke.
A csapágyazás drága mulatságnak bizonyult, a 18 db fél csésze 50 ezertől szabadított meg.
Következő a vezérmű lánc cseréje. Ez szintén nem olcsóság,27 ezer.
Cseréltem továbbá első telót, mert króm szárakon tenyérnyi rozsdafolt díszelgett. Ezt használtan és olcsón szereztem be.
Volt még néhány apróság, amit szintén bontóból vásároltam. Nem túl drágán, de annál több utána járással.
Végre elfogytak a javítani valók, és a tavasz is megjött. Kezdődött a motorozás!
A gép 255 kg és 815 mm az ülése. Nem kedvez az olyan törpéknek, mint én, de meg lehet szokni.
Erős szélben és rossz utakon előnynek éreztem a sújt. Mindig stabil maradt a vas.
Eredetileg 78 lóból még maradt annyi hogy kellően erős és gyors maradjon a motor.
A futóműve mára elavult, de két személlyel is élvezet vele szerpentinezni. Elöl dupla tárcsa fék van, besegítve a hátsó dobbal egész tisztességesen meg lehet vele állni.
A szezon végére 4500 km sikerült menni az öreg CB-vel. Remek kirándulásokon vagyunk túl, nem hagyott cserben.
Kisebb-nagyobb javítások lesznek 2010-ben is, 30 év nem múlik nyomtalanul.

Minden összevetve jó motor a CB750 még öregen is.

Erre használta
Két személyes hosszabb, rövidebb túrákra használtam a gépet.

Javítanivalók
Főtengely és hajtókar csapágyazás. Teljes szimering garnitúra. Vezérműláncok és feszítői. Primerlánc és feszítője

Itt szervizelte
Motorszerelő ismerősök, barátok és jómagam javítgatjuk a vasat.

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Feszke

Beküldve: 2009. december 30.