Honda CBF125 8,4 / 10

Honda / Honda CBF125
gyártási év: 2009
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2011
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 7000
vezetett km: 12000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Egy 50-es supermoto-ról ültem át rá. Egyáltalán nem hozott lázba a CBF, mikor megcsináltam a jogsit, a Yamaha R 125-ös meg a kis CBR azért kicsit jobban beindította a képzelőerőmet, gondolom, mint minden 16 évesnek...
Aztán egy iskolatársammal ebéd közben valahogy a motorokra terelődött a téma, kiderült, hogy árulja a CBF-jét. Viszonylag jó áron sikerült hozzájutnom, szponzori (szülői) támogatással. Nem bántam meg, hogy nem CBR lett!

50-es olajfaló után megváltás volt, nem előzgettek az autósok, nem köpte be a gyertyát, és nem csak a hangja volt nagy, hanem ment is.
Motorja léghűtéses, egyhengeres, kétszelepes, álomszerű fogyasztással (max 3 liter). Sokan megijednek az adattól, miszerint csak 11,4 lóerő. Elhihetitek, városban lófrálni, akár városon kívül is, vagy kisebb túrára elegendő. Nem mondom, hogy nem lehetne több, de 12000km után még mindig mosolyogva ülök fel rá :) A 11,4lóerőhöz párosul a komoly 12NM-s nyomaték :D Megjegyezném, a KTM 125 Dukenak, meg a Yamaha YZF-R125-nek van ennyi, csak őket még forgatni is kell, hogy ez előbújjon. A kis Honda valamivel 8000 felett tilt, de nagyon használható a többi 125-öshöz képest! Nem mondom, hogy a CBR nem gyorsul jobban, de 9-10000-ig kell őt pörgetni a dinamikus haladáshoz. Szóval az adatokat meghazudtoló motorerővel, és a barátságos karakterisztikával nagyon elégedett vagyok, ha már itt tartunk, alattam 121-et ment óra szerint felszerelt túradobozzal, behajolva. Utazótempója olyan 90-100, nagyon jó körülmények között még a 110-et bírja hosszabbtávon, nem rezgi szét magát (meg a segget) a motor. 2 személlyel az utazó leesik olyan 80-90-re, de mentem már vele 110-zel két személlyel (persze hátszélben, ugyebár ebben a kategóriában az még számít...).

A váltóra nincs egy rossz szavam se! Nagyon pontos, precíz, üreset még két sebesség között (az 1-2-t kivéve) nem váltottam. És olyan finoman, gépiesen tökéletesen lehet vele váltani, mint ahogy a vajban megy a (forró) kés! 5 sebességes, jól van áttételezve. 100-110-nél még nyugodtan forog a motor, viszont nem mondanám azt se, hogy túl hosszú lenne az áttételezés. Épp jó.

Fékek szerintem jobbak, mint a 2012-es CBR-ben (lehet, hogy csak jobban hozzászoktam, és jobban tudtam használni, de nekem akkor is úgy tűnt). Azért nem egy sportmotorhoz mért´a fékereje, de ide éppen elég. Nem kell megijedni, hogy hátul dobfékes, van olyan jó az a dobfék, hogy simán blokkolja a kereket, ha kell.

A futómű olyan kispórolt... Egyáltalán nem kanyarvadászatra való (persze lehet vele, de nem érzi otthon magát.) A kormány elengedés után pár másodperccel beszitál, a hátulja nekem kicsit puhának tűnik, de tényleg csak egy kicsit. Egyáltalán nem vészes. Eleje elég jó, még sosem koppant le, de talán ez a gumik rovására megy. A világból kivisznek, örök életre való darabok, de a tapadásuk elég silány. Kanyarban jobban bedöntve szeret elkószálni hol az eleje, hol a hátulja, bármit is csinálok a guminyomással... De nem erre tervezték...

Nem egy Goldwing, de a maga osztályában szerintem nagyon kényelmes. Jó az üléspozíció, bár a szélvédelme nem az igazi. Ezen egy túraplexi szerintem segít, de én nem igénylem. Még ami annyira nem plusz, az a világítás. Elég gyengécske a gyári izzó. Ha este jövök haza és köd van, szinte emlékezetből kell hazajutnom...

Még a befecskendező talán nem a legkiforrottabb, főleg hidegben vehető észre, amikor még a motor is hideg.

Egyszer melegedett kicsit túl 40 fokos hőségben hosszú 10-20-szal kolbászolás után... Nagy melegben ezt nem szereti, na de melyik motor álmodik erről?

Összességében egy nagyon jó, megbízható kis gép, ajánlom mindenkinek, aki 125-ös 4T-ben gondolkozik. Nem fog csalódni! :)

Erre használta
Suliba járásra, kisebb túrákra (max 200 km)

Javítanivalók
Lánccsere, műszerfalvilágítás.

Itt szervizelte
Bikers Centrum
Drágák az alkatrészek, és nagyon lassúk.

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: reevumsx1

Beküldve: 2013. január 24.