Honda CR250 6,4 / 10

Honda / Honda CR250
gyártási év: 1991
lökettérfogat: 250 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2010
üzemóra az elején: 1
vezetett üzemóra: 300
fogyasztás: 6 liter / óra
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 2/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

Mikor meglett véve volt pár dolog amit rögtön megnéztünk. Henger,dugó,főtengely,csapágyak állapota, szerencsére mindegyik hibátlan igy különösebb nagy gondja nem volt a motornak. kompresszió mérésnél majd 14bar-t mutatott a műszer, tehát erő van benne bőven . Mikor meglett véve úgy lett megvéve hogy nem volt alapjárata illetve csúszott a kuplungja, leálldogált mikor milyen kedve volt illetve nagyon magas egyenetlen volt az alapjárata.
Alapjárat gondja az volt hogy a gyári 170-es főfúvóka helyett kb 200-as volt benne, emiatt nem volt jó az alapjárat illetve nem is vette a fordulatott ahogy kellett volna, a csere után tökéletes lett.
Kuplung megcsúszás először azhittük hogy a lamellák kopottak de mikor megmértük őket közel újszerü vastagságúak voltak igy nem azzal volt a gond hanem a rugókkal összevoltak már nyomodva nagyon alaphelyzetben is, csere után tökéletes lett.
Leállás ami idegesitett a legjobban mert csak nagy nehezen szürtük ki hogy hol a hiba, a gyujtás modulból kijövő vezetékek közül az eggyik megvolt törve, javitás után már nem álldogált meg.
Amit még csináltam rajta az a központi teleszkóp felújítása(házilag) mivel a felső beállitásra nem reagált igy nem tudtam eléggé kikeményiteni, most már elfogadhatóan jó! illetve a himba felújitása csapágy boltban megvásárolgattam hozzá a tügörgős csapágyakat igy nem kellett egy vagyont fizetnem a felujító készletért.
Endurozásra használom a motort, nem túl régóta van meg ,de van már tapasztalatom bőven belőle. Amit tetszik benne nem kell agyon pörgetni mint egy kisebb ccm-es 2T hogy menjen, felső fordulaton is szépen húz,



Jó tulajdonságai:
Szinte mindent(vagy is szerintem mindent) meglehet házilag csinálni rajta!
Összességében nem túl nehéz, könnyen kezelhető
Kis fordulaton hatalmas ereje van.
Viszonylag kényelmesnek mondható.
Fogyasztása tűrhető sokkal többre számítottam
A hangja az félelmetesen jó:-)
Könnyen szerelhető, gyorsan szétlehet kapni ha bármi gond is van vele

Rossz tulajdonságok:
Alkatrész ellátás az 0 itt Eger környékén de szerintem máshol se lehet sokkal jobb….
Az alkatrészek árai horribilisak.
Bontott alkatrész szinte nincs is hozzá, vagy csak nagyon nehezen lehet hozzá találni.
Amit csak lehet a japánok megbonyolítottak rajta gondolok itt pl.:power szelep(Hpp), berugó szerkezet
Sokan azért vesznek japán motort(okat) hogy milyen jó is a Honda, pedig ez nem igy van szerintem teljesen…
Indítása nem túl egyszerü megkellett szokni, bár azért most sem mondanám túl egyszerünek főleg hidegen(kb 3-4-5-ikre kell életre, melegen pedig 1-2)

Összeségében megértve megvennem, bár vannak gyári butaságok benne..

Erre használta
Enduró

Javítanivalók
power szelep,karbi,központi teló, himba felujitása,kuplung javitása,vezeték javitása,

Itt szervizelte
Itthon mindent mühelyben illetve garázsban

A beküldő 14 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: zolko87

Beküldve: 2010. március 16.