Honda NES 150 6,8 / 10

Honda / Honda NES 150
gyártási év: 2000
lökettérfogat: 150 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 19000
vezetett km: 1500
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 3/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: nem

Ez egy nagyobb testű robogó. 177 cm-el, akár nem is ér le a lábam, ha nem akarom. Mégis kisrobogósnak tűnik ennek ellenére, főleg mert van rajta egy jó nagy plexi.

A motor kellemesen dinamikusan mozgatja a saját 130 kilóját és az én 100-asomat azokhoz képest amit eddig ismertem, és csendes. Ami jó is meg rossz is. Rossz, mert nem vesznek észre ha megérkezek valaki mögé. Jó mert gyűlölöm a zajt.

A motornak nincs komoly vibrációja, ami zavarna, még a sebesség vége felé sem.

Kellemes az ülése,szép nagy, elférek rajta, mert nem vagyok egy könnyű ember. A kormányhoz kissé előre kell hajolni, tehát valamennyire támaszkodom a kormányon.

A kezelőszervek nem okoznak meglepetést. Minden ott van és működik. Kivéve a kézifék. A műszerfal kimondottam igényes kivitelű.

Egyébként is a motorról el lehet mondani, elegánsan egyszerű vonalvezetésű, nem kelti az olcsóság látszatát a sok műanyaggal. Az elemekből az alsókat "teszteletem" egy patkával: szívet melengetően strapabíróak.

100-110 környékén bizonytalan a segge, ezért nem húztam tovább, valószínűleg ott a vége a mocinak ezzel a túlsúllyal.

Imádom rajta a kis "extrákat", mint a fokozat nélküli, ékszíjas meghajtást, az elegáns műszerezettséget, a kéziféket, a pakolási lehetőségeket, plexit és a hangját, a digitális órát.

Azt kell írnom, hogy nem érte megvenni - bár én mindig így járok a járművekkel - mert nem tudom, hogy mennyi lesz a javítása az első kerék szitálásának. Mondták már olyat, hogy gumi, felni, kormánycsapágy vagy szilentek. Franc tudja. Meglátjuk De ez nagyon zavar benne. De csak a tudat, mert motorozás közben nem érzeni semmi.

Egyenesen halad, jól gyorsul, könnyen és biztonságosan lassul. kanyarokban stabilan viselkedik, bár még nem érzem, hogy meddig lehet dönteni. És elférek mindenhol.

Egyszer volt egy kínos esetem vele: benéztem egy kanyar + kereszteződés + vasúti sínek. Kissé gyorsan robbantam bele, elégé megdobálta a motort, de jó indulatúan viselte a hülyeségemet.

A 10 colos kerekek miatt kerülöm a kátyúkat. de egy-egy elbambulás az első kerék felütését okozza. De nem vészes. A futómű kimondottan puhára van hangolva.

Erre használta
Nyáron munkába járok vele, bent pesten egyszerűen verhetetlen és nélkülözhetlen a dugóban.

Javítanivalók
picit úgy érzem, hogy akitől vettem az átvert vele. de ennek ellenére szeretem a motort, még akkor is, ha van rajta mit javítani. Amit így 2 hónap után észrevettem:
- leszerelték a középstenderet. Álítólag zörgöt...nekem más a spurim
- nem lehet behúzni a kéziféket. szétbontottam a hátsóféket meghúzó karban a perselyek el vannak kopva.
- motorfékes lassúláskor, ha nem fogom a kormányt (egyébként nem szoktam ilyet csinálni, csak kiváncsi voltam az egyenes futására a motornak) beszitál. De a legkisebb érintés esetén azonnal megszünik és semmit nem lehet észrevenni. A tudat zavar, hogy nem tökéletes.

Itt szervizelte
még keresem a szervízesemet....bár bent a belvárosban, nyugatinál a honda boltban a srác nagyon segítőkész volt, de mikrobit nem szerelnek...

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: BigBlue

Beküldve: 2008. augusztus 21.