Husqvarna SM 510 R 7,4 / 10

Husqvarna / Husqvarna SM 510 R
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 500 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 6000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 1/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Egy kompromisszummentes kemény sportmotor beszerzése volt a cél, s mivel imádom a kanyarokat így adta magát a supermoto. KTM és Husky játszottak a mezőnyben, a többiek vagy kevésbé ütősnek vagy túl drágának találtattak. Előtte nem volt hasonló gépem. 3 darab sporttúra sor4-es japánt, egy v2-es túraendurót és egy Suzuki DR650 endurót amit magam mögött tudhattam. A Husky más dimenzióban mozgott.
A lámpákat és a rendszámot szerintem csak tévedésből szerelték rá. Alacsony fordulaton rángatott, afelett viszont úgy nekilódult, hogy az ember szíve vagy az élvezettől vagy a rémülettől akart kiszakadni. Közúton a rövid áttétel okozta alacsony végsebesség és a kínpadnak tűnő ülés, míg városban a túlzottan agresszív motorkarakterisztika rontotta az élvezetet. Gyakorlatilag nem lehet vele utcán közlekedni...legalábbis épeszű módon nem.:-) Pályán más a helyzet, az SM510-est ide tervezték. Ami országúton bosszantó az itt előnnyé lesz. A keskeny és kemény ülésen kitűnően lehet helyezkedni, a harapós blokk pedig brutálisan tol.
A fékek és a futómű elsőosztályú darabok, félelmetesen jól működnek a spórolós középkategóriájú motorokhoz szokott szemüvegemen át. Sokan óvtak, hogy ne vegyek Husky-t mert megbízhatatlan...de érdekes módon csupa olyan ember akinek sosem volt ilyen gépe. Akiknek volt azok szerint meg elnyűhetetlen a blokkja. Én újonnan vettem és csak 1 évig (6000km erejéig) volt nálam ,ebből messzemenő következtetéseket nem lehet levonni, de ezt az időt problémamentesen tudta magamögött (ami apróság akadt azt a javítandók között leírom tételesen).
Imádtam a motort, mégis eladtam 1 év után. Ritkán jutottam ki pályára, utcán pedig teljesen értelmetlennek találtam, így mennie kellett. Az új tulaj pályázni használja, nemrég beszéltem vele: gondolkozott az évad elején, hogy lecseréli egy KTM-re...aztán ment vele egy kört és úgy döntöt, hogy ezt biza nem adja el...irigylem.:-)

Erre használta
Közúton szenvedtem, pályán élveztem rajta.

Javítanivalók
2 led kiégett a műszerfalon, az egyik indexizzó kilazult, az egyik műanyagidom csavarját elvesztettem.

Itt szervizelte
Andl Kft., Nehéz János, nincs hasonló kategóriába tartozó motorral szervíztapasztalatom

A beküldő 24 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: suraki

Beküldve: 2009. április 10.