Jawa Czezet 250 9 / 10

Jawa / Jawa Czezet 250
gyártási év: 1979
lökettérfogat: 250 köbcenti
ekkor vette: 2000
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 28000
vezetett km: 5000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Régen nevelőapám vásárolt egy Jawa 250 CZ motort a szomszéd faluból, akkori gyerek fejjel azt hittem, hogy egy nehezen kezelhető típusról van szó. Pár éve eladtuk a szőlőnket és mivel oda járt vele apám nem használta.
Sokáig kint állt egy eső védett helyen, de úgy döntöttem, hogy végre valahára itt az ideje hogy be legyen indítva, kb. 6 év után újraindítottuk a járgányt, működött rajta minden, egyedül a kuplung kart kellett kicserélni. Csak is terepen használtam és azt kell mondanom eddig ez vált be a legjobban veteránok közül : Az erdőben ahol jártam vele elég sziklás résznek mondható, és az út is nagyon egyenetlen. A motor furcsasága ott kezdődött el hogy először is egy nagy nyomatékú motorról van szó fogyasztás szempontjából pedig ismét elnyerte tetszésemet mivel 4 literből vígan megjártam 100 km-t, maximum 30-40-el mentem vele és az első 2 sebességet használtam a legtöbbször. A motor súlya könnyű : 118 kg száraz tömeg a váz masszív és jó kialakítású. A többi 250-es Jawahoz képest ez egy pörgősebb motor, nem úgy mint az 559-es típusok amik úgymond elpöfögnek. A motorban egy 250-es régi gömbölyített kialakítású blokk található, és a műszerfal nem a kormányba van beépítve. A tank kapacitása megegyezik a 350-eseken találhatóval. A hengerben a gyertyát nem felülről kell behelyezni hanem oldalról. Az elektronikájával nekem semmi problémám nem volt. Régebben lett benne cserélve a megszakító és az izzó ezen kívül semmi más nem került javításra. Én pár hónapig élveztem a motort és utána beköszöntött az ősz. Elraktam a gépet hagy pihenjen. Tavasszal lett egy 350-es jawa-m tirisztoros gyújtással és minden papírral azóta azzal járok.

Egy nyomós okot adott nekem ez a motor hogy ne használjam, összesen 3000 db-ot gyártottak belőle és 50 db került Magyarországra nem sokáig gyártották ezt a modellt. Úgy döntöttem felújításra fog kerülni teljes mértékben és ha nem is fogom használni akkor is egy ritka típus tulajdonosa leszek. A képet egy másik oldalról tettem fel mivel így tudjátok a legjobban elképzelni hogy miről is beszélek, remélem megfelel.

Sajnálatos hogy nem gyártanak ma ilyen modelleket, egy egyszerű ember számára is egy megfizethető motor lenne a fenntartása pedig olcsó. 80-90-es utazósebességével és alacsony fogyasztásával (4 liter) sok emberhez hozzánőne.

Erre használta
Csak terepen jártam vele, néha rendes aszfaltos úton sajnos nincs papírja.

Javítanivalók
kuplung kar, benzincsap/tank tisztítása.

Itt szervizelte
Otthon barátaimmal

A beküldő 7 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: xidexs

Beküldve: 2011. október 11.