Jawa Ideal 5,8 / 10

Jawa / Jawa Ideal
gyártási év: 1964
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 1996
eddig használta: 2006
km óra állása az elején: 2500
vezetett km: 20000
fogyasztás: 2 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 5/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 5/10
kényelem: 5/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A motor eredetileg nagyapámé volt, 1964-ben gördült le a cseh gyártósorrol. 96-ban került hozzám borzalmas állapotban (8 évig a csirkeól mellett a szabad ég alatt lakott). Ekkor felújítása megtörtént.
Korához és kategóriájához képest elég használható erőforrás hajtja, ami egy fekvőhengeres 50 ccm-es 2t motor, 3 fokozatú, lábkapcsolású valtóval. Afelújítás után végülis megbízható lett, tettem vele kisebb tórákat is. Engem leginkább a formája, és kevés még működő példány létezik belőle.
Összességében jó konstrukció, de azért van egy pár gyenge pontja: gyújtása nagyon nehezen beállítható, a bütyök megkopása után lehetetlen az előírt 0,4mm-es megszakítóhézag beállítása. Szerintem hiba volt fekvőhengeresere tervezni, és elkelne elől az olajcsillapítás a teleszkópban. Robogó kivitele ellenére szinte semmilyen pakolóhely sincs rajta. Egyébként lehet vele tartani az 50-55 km/h-s utazót, és így a fogyasztása kijön 2,3l-ből.
Eredetileg rendszámos volt, és sokat használták utassal is, amit nagyfater elmondása alapján jól bírt hosszabb utakon is.

Erre használta
Városban mászkáltam vele, és egy pár alkalommal 70-80 km-es túráat tettem meg vele.

Javítanivalók
A felújítás után cserélni kellett a megszakítót, kuplungbovdent, első fényszóró égőjét

Itt szervizelte
a henger fúrását leszámítva mindent saját magam és nagyfaterom végeztünk.

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: joseph251

Beküldve: 2007. február 25.