Kawasaki ZXR400 7,6 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZXR400
gyártási év: 1994
lökettérfogat: 398 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 32100
vezetett km: 7000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Sziasztok!
Lassan eladásra kerül az én kicsikém, ezért írok róla egy kis emlékeztetőt, hátha ezzel megkönnyítem másoknak esetleg az esetlehes vásárlási kedvét.
Közel másfél éve volt nálam. Ezelőtt egy kawa zxr 250-em volt, ami sajnos főtengelyes volt. Mikor megvettem a 400-ast nagy figyelmet fordítottam a vásárlásakor, mert hosszú távra terveztem vele. A motornak nem volt semmi baja, bár külsőre azért meglátszott az a 15 évecske. Mikor megvettem, előttem állt kb. 100 km, hogy hazavessem. Az volt életem legnagyobb élménye. Bár nem tudtam, hogy mennyire volt jó választás és nem tudtam, hogy tartogat-e bármilyen meglepetést a kicsike, pozitívan álltam hozzá. És nem is csalódtam. Teljesítményre azért lepirította a 250-es zxr-t, testre is nagyobb volt, de mégsem volt túl nagy. Úgy gondolom, hogy a kezdő és a nagy motor között volt és úgy vélem, ha ezután veszek egy cbr 900-ast, akkor lesz nagyon nagy váltás. Bőven elég volt arra, hogy megtanuljak motorozni, voltam vel pályán és számos váratlan közúi akadálít sikerült elhárítani vele. Természetesen sikeresen.
És most lásssuk a főbb tulajdonságukat:
Teljesítményre mint már írtam érezhetően erősebb volt a 250-eshez, de mindig kiszámítható volt, mikor kigyorsításnál ki is pörgött néha napján, akkor is uralni lehetett. Előzéseknél nem is nagyon igényelte a visszaváltogatást, mindig megoldotta a gondokat.
Kényelem: ezen kívül ültem már r6-on, zx6r-en és azoknál sokkal lejjebb kellett dőlnöm, tehát ez nem volt annyira csuklóbántalmazó. Volt olyan nap, amikor 500km-t levezettem, de csak a hátsófelem sajgott, a csuklóm nem nagyon érezte meg a megmérettetést.
Mióta nálam van, nem nagyon költöttem rá nagyobb összeget. Mindig próbáltam ésszel motorozni vele, mindig alaposan bemelegítettem, és nem is cibáltam neki, mikor pályán voltam vele, akkor sem húztam neki túl a száját. Ezért nem is akadtak nála komolyabb gondok. Olajcsere, olajszűrőcsere, féklégtelenytés, légszűrőtisztítás, kb. ennyi volt vele. Tehát tényleg nagyon megszolgált.
Fogyasztásra is nagyon gazdaságos, mert mikor pályán mentem 90-100-as tempóval (direkt, hogy minél több benzint spóroljak) kijött kb 4,5-ös fogyasztásra. Bár pályázáskor megette a 6-6,5-öt. Átlagra azt kell, hogy mondjam 5-5,5 lityi körül eszik, tehát ez is elég jó. Egy tank benzinnel 250km-t lehet vele menni úgy, hogy nem kell aggódni atól, hogy kifogy a benyó.
Még annyit, hogy nagyon kezelhető egy gép, pályán elsőre sikerült letenni vele a térdem sima utcai gumival, tehát nagyon fordulékony és kiszámítható kis gép. Nagyon jó tanulógép volt és biztos meg fogom siratni, ha eladom, dehát tovább kell lépni.
Remélem tudtam tanácsot adni a kezdő és leendő motortulajdonos motorosk számára.

Erre használta
Főként túrázás, városban forgolódás, 2x pálya

Javítanivalók
szokásos: olaj, olajszűrő, kisebb javítgatások, összesen 4eFt-ért!

Itt szervizelte
Suzuki szervízben (Pardi) :-) a Soroksári úton Pesten

A beküldő 11 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: CsontiKawa

Beküldve: 2009. június 8.