Kawasaki ZX12R 9,2 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZX12R
gyártási év: 2003
lökettérfogat: 1198 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 46700
vezetett km: 57000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Előzőleg egy ZXR250-est hajtottam. Véletlenül esett erre a választásom, eredetileg egy 636-osra vágytam, de ráakadt a párom erre a gépezetre az interneten, és őszintén szólva igen csak áron alul jutottam hozzá. Tudom, hogy kihagytam pár lépcsőfokot, de ha már az ember megteheti...
Eszméletlenül rugalmas blokkja van, tökéletesen mindegy, hogy melyik fokozatban felejted a gépet. Teljesen gyári állapotban jutottam hozzá (nem volt belepiszkálva a blokkba), 2 hét múlva belekerült a fokozatkijelző, ami természetesen kiiktatta a végsebesség, és az első 3 fokozat tiltásait. Eddig sem szenvedett erőhiányban, de így sokkal jobban megnövekedett az egykerék hajlama. Ha hosszabb távokra akarja valaki használni, ajánlatos a duplabubis plexit gyorsan feldobni rá. Gyári szélvédővel 140-150 környékén már érdemes bebújni a tankhoz, míg a túraplekóval én 200-210-et is simán bevállalom nyújtott háttal. Túra alatt nekem kb. 170 kilóméterenként érdemes volt megállnom, hogy kicsit kinyújtóztassam magamat. Azt hiszem, az ülés puhábbá tételével ezt a távot akár 220 kilóméterig is ki tudnám tolni. Nem igazán töltöttem el túl sok időt még ezzel a géppel, de az talán mond valamit, hogy a kicsivel jó ha egy évben mentem 4000 kilómétert. Ehhez képest ebbe már most beleszaladt egy tizes, és még hidegben is előveszem néha.
Az asszony imádja, ő még többet is kibírna a hátsóülésen szerintem mint én az elsőn.

Rossz tulajdonságairól csupán csak annyit, hogy ezek inkább szükségletek. Pont mint a busa, ez is imádja leenni maga alól a gumit. Az olajat 6000 kilóméterenként le kell cserélni, szóval elképzelhető jövőre, egy szezon alatt 2 kerék és olajcserém lesz. Az ülés kicsit kényelmetlen 170 klióméter után, de ha istenesen meghúzgálom a gázmarkolatot, hajlamos ennyi táv alatt a tankot is kiszárítani. Szóval előbb-utóbb mindenképp meg kell vele állni, mint mindennel. Ha nem ezért, akkor azért.
Eme rövid idő alatt amit eddig eltöltöttem rajta rájöttem még valamire. Tökéletesen mindegy, hogy busát veszel-e, vagy ezt. Egyiket sem tudod országúton kihasználni. Akármelyik a kettő közü jó vétel. Nekem a szívem mindíg is a Kawa felé húzott, ezt mindenki döntse el maga. Ja és ezt gondolom már kitaláltátok... Ezerszer kényelmesebb mint a ZXR volt.

Erre használta
Napi ingázás, és túrázás.

Javítanivalók
Kis olajfolyás a szelepdeklinél, de rosszul rakta össze az előző gazdája mint kiderült. Igazítás után ez is megszűnt.

Itt szervizelte
Főképp itthon. Ha szervízbe kellene vigyem, tuti a Miskolci Kawa kereskedésbe vinném. Nagyon segítőkészek, és aránylag barátságosak az áraik is.

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Adryatya

Beküldve: 2009. november 9.