Kawasaki ZX6R 9,2 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZX6R
gyártási év: 2000
lökettérfogat: 599 köbcenti
ekkor vette: 2004
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 16700
vezetett km: 31000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A motort egy Suzuki GS 500 után vettem, amit 3 évig használtam mint tanulómotort.
Az 500-as 2 hengeres után erre ráülni olyan volt, mintha egy Ladából egy Mercedesbe ülnék.
Nagyon meglepett és pozitívan csalódtam a kényelmet illetően, kényelmes és tökéletes az üléspozíció, valamint a szélvédelem is 10-es érdemel, amit a sok általam kipróbált (ugyanezen kategóriás és sokesetben újjabb konstukciók esetében) egyéb más tipusra abszolút nem mondható el, főleg nem a gyári plexivel.
A futóműve egyenesen makulátlan, szinte lehetetlen próbálkozás kihozni a sodrából 1-1 kanyarból történő kigyorsításkor, de ha mégis megtrörtént, akkor egy enyhe gázelvétellel azonnal újra irányíthatóvá vált.
A Mátrában rendszeresen "próbálkoztak" 2004-2005-ös motorok, de igen ritka volt amikor 1-1 kanyarban sikerült megelőzniük, és az is valószínűleg csak az azokat vezető motorosok tapasztalata, múltja és rutinja miatt sikerült.
Ritka volt de előfordult, hogy kölcsönadtam pár körre a motort, ezekben az esetekben, mindíg csak elismerő bólogatást kapott a "tesztkör" után, ráadásul ezeket olyan emberektől, akik szinte minden évben új motorra ülnek és igen nagy viszonyítási alappal rendelkeznek a tipusokat illetően!
A 6 dugattyús első fékről ódákat zenghetnék.... úgy, hogy még fém fékcsövet sem szereltem a gyári helyére, tehát maximális volt a megelégedettségem ezen a téren is.
Ami kicsit aggasztó ezen tipusnál, az az alkatrészellátás és az árak... bontottat kapni szinte lehetetlen vagy csak rengeteg utánnajárás és időráfordítás esetén lehetséges.
Olajat mindenképpen félszintetikusat kell használni hozzá (saját tapasztalat ez) ugyanis a szintetikusból 6000 km-en akár 1 litert is megeszik! Én személy szerint a Motult használtam (10-40 -est).
A karburátor és a szelephézagra érdemes odafigyelni!
Előbbit 10.000 km megtétele után érdemes megnézetni, főleg ha sportdobot használunk a motoron, más esetben (ezt csak hallottam) koptatja a szelepfészkeket. A szelephézag állítást én 30 ezer kilométer környékén csináltattam, ami után a motor szinte megfiatalodva és dinamikusabban húzott.
A téli kb hetenkénti beindítások során azt tapasztaltam, hogy a csak fűtött minimum 12-14 c helyiségben vagy levegőn indul pöcc-röff, más esetben a beindítás sok isteneket emlegetett percet okozott. Amikor beindult, akkor fulladozott, valamint az alapjárat az szinte mintha megszűnt volna és csak a szívatókar babrálása mellett lehetett járásra kényszeríteni a motort.
Ennek a vége az lett, hogy a fúvókákat 1-el nagyobra cseréltettem (minimális befektetés) és mintha kicserélték volna hideglevegőn való indításkor a motort. Tökéletesen járt, mintha nyár lett volna és az alapjárat sem volt elszédülve.

Összegezve a motort: Egy túrázásra és kanyarvadászatra, maximálisan alkalmas, megbízható, precíz kivitelezésű motorkerékpárt ismertem meg ebben a tipusban és csak az alkatrészellátás valamint a téli nehézkes indítgatás (amit időközben megoldottam a fúvókacserével, de azokat a perceket soha nem felejtem el amikor nem indult) miatt adtam 9-es osztályzatot, de kihangsúlyozom, hogy ez a 9-es ez egy nagyon erős 9-es, hiszen a motor nem tehet az alkatrészellátásáról.
48.000 kilométer után amiből én 31.000 vezettem le vele, semmi, de semmi rosszat nem tudok mondani sem a motorblokkra sem a konstrukcióra!
Aki ilyen motort vásárol az biztosan nem akar majd más tipusra ülni és rengeteg örömét leli majd benne, még ha nem is egy mai darabról van szó (mondom ezt úgy, hogy a túrák alkalmával sokkal többször fényképezték le mint az új Gixer 1000 és Yamaha R1-el corsozó barátaim ezen tipusú vasait...

Erre használta
Túra és 1-1 pályanap

Javítanivalók
Karburátorszinkron (kötelező), szelephézag (kötelező), fúvóka (muszály volt)

Itt szervizelte
Barátommal (tökéletes munkát végzett)

A beküldő 7 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: semir1

Beküldve: 2007. március 4.