Kawasaki ZX10R 8,6 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZX10R
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 998 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 10500
vezetett km: 4000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 6/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Amikor a 2003-as év végén elkezdtek szállingózni a képek az új 1000-es csodamasinákról mindenki nagy izgalomba jött. Új R1, CBR 1000RR és a már régóta várt ZX-10R. A Kawasaki már jó pár év lemaradásban volt a többi gyárral szemben, mert csak a ZX-9R-t módosítgatta nem túl nagy lelkesedéssel, míg a többiek egyre vadabb sportmotorokat hoztak ki. Itt volt hát az ideje a nagy ugrásnak.
Amikor legelőször megláttam, rögtön tudtam, hogy megszületett álmaim motorja. Maga volt a megtestesült brutalitás és szépség. Ahogy jöttek a tesztek mind igazolták az elvárásokat. Sőt! Hamar kiderült, hogy ez a motor nem kezdőknek való. Az egyetlen gépezet volt, amelyik meg tudta védeni a Masterbike-on szerzett első helyét. (Nem mellékesen a 2005-ös GSX-R 1000 ellenében tette mindezt) Viszont még a tapasztalt versenyzők is nagyon sokat estek ezzel a motorral. Ezt nagyjából 3 okra lehetett visszavezetni. A 6000-től brutális robbanásként megérkező erő és a hihetetlenül hegyes futómű(kisebb a tengelytávja mint az azonos évjáratú ZX-6R-é) párosítása egy valódi pályagépet hozott létre. Egy pályagéphez pedig jár a kormánylengés-csillapító. Ja, hogy a ZX-10R-hez nincs gyárilag? Old meg.
Őszintén megmondom a legszebb álmaimban sem reméltem, hogy valaha is szert tehetek erre a gépre. Ezért nehéz lesz elfogulatlanul írnom róla. Azért majd igyekszem.
A külsejéről nem írok semmit. Van aki szerelmes bele(ez lennék én) és van aki utálja(ők az idióták). Annyi bizonyos, hogy az újabb modellek csak egyre csúnyábbak lettek.
Akkor hát hajrá. Felpattanok a motorra. A lábam nehezen ér le róla (177cm) egy teli meg egy fél talp a kényelmes. Az üléspozíció sportos de nem kényelmetlen (már a vezetőnek). Az utas…hát az beszopta! A gyönyörűséges faridom egy valódi kínpad! Annyira széles, hogy az utas-lábtartónak kb.2cm a hasznos hossza. Ez bizony egy egyszemélyes motor. De nekem eddig kényelmesebbnek bizonyult, mint a 750K4. Eddig olyan 500km volt a legnagyobb táv amit egyszerre tettem meg vele és simán túlélhető volt. A műszerfal kicsi és full folyadékkristályos. Sokan panaszkodnak a leolvashatóságra, nekem nincs vele gondom. Ami idegesített, hogy ha fogyóban a benzin, akkor a km-számláló-óra helyén a fuell felirat villog és nem lehet eltüntetni csak időlegesen(legalább is nekem nem sikerült). Pedig van kis sárga visszajelző lámpája is. Miért nem volt az elég nekik?
Na jöjjön a blokk. A motor pöccre indul. Rögtön feltűnik egy sivító hang amit a generátor csapágyai okoznak. Gyári extra, amit 3000-es fordulattól már nem hallani. Amúgy igazi Kawasaki hangja van. A kuplung nagyon jó adagolható és finoman működik. Hiába tart a 2-es 210-ig simán elindul alapjáraton itt is. A váltó nagyon jól veszi a fokozatokat le-föl. Egy kis gyengélkedés tapasztalható 3000-3500-as fordulat között de innentől igazi sor4 1000-ként viselkedik. Villanymotorként emeli a fordulatszámot és bizony 6000-től olyat tol, hogy csak vigyorogni tudsz. Aztán 9000-nél lefagy az arcodról a vigyor mert mint ha bomba robbanna az első kerék alatt úgy jön föl az eleje. 2-ben bárhol és bármikor megcsinálja ezt 3-ban meg mikor milyen kedve van. Nagy szerencsémre majdnem vízszintesen fogom a gázmarkolatot, ezért meglehetősen nehezen tudok nyélgázt húzni rajta. Ennek köszönhetem, hogy még egybe vagyok. Amúgy a lehető legalacsonyabb fordulatról is húz, és nagyon szépen veszi a gázparancsokat. (6 fokozatban 2 személlyel emelkedőnek fölfelé 35km/h sebességgel is mentem már és csak egy kicsit berzenkedett. De aztán 45-től már semmi baja nem volt.) Én a mocit magasított MRA plexivel és Öhlins kormánytelóval vettem. Mind a kettő nélkülözhetetlen hosszú távon. (Kivétel ha nem mész 150km/h és 6000ford/min felett). Az Öhlins nekem a full betekert állapot mínusz 7-8 kattanásra van állítva. Még így is érezni a lüktetését 3-4 fokozatban is. Nem mindig de bizony biliárdasztal simaságú út kell ahhoz, hogy nyugton maradjon.
A fogyasztás 5-10l között alakul. Sima utcai használatnál 5,8-6l közé áll be ami nagyon jó pláne ha az azonos évjáratú R1-hez hasonlítjuk.
A futómű betonkemény. Rosszabb minőségű úton valódi kínszenvedés. De amit elbuksz közúton, azt visszanyered a pályán (már mint a versenypályán). A Hungaroringen 2,14-ig semmi gond nem volt vele azon kívül, hogy zabálja a gumit. A kis sugarú megfordulás is könnyebb vele mint a gixivel de emiatt kis sebességnél hajlamosabb a kóválygásra. Teletankolva 196kg és könnyűnek is érződik (10-15kg könnyebb mint az új modellek) A fékje kiváló. Nekem eléggé bent fog de onnan nem hajlandó elmozdulni. Bár igazándiból még nem forszíroztam a féktávokat vele. A csúszókuplungja az én tempómnál még nagyon szépen működik.
Mondanám, hogy miként viszonyul a többi ezres mocihoz de mivel én 55kg vagyok ezért nem volna „tiszta” a gyorsulási teszt. Na jó azért ömlengek egy kicsit.
Nem volt még motor amit ne fogtam volna meg vele a Hring célegyenesében! K7 1000 20m-ről, 07 R1 (kettőt egyszerre), a 600-750sor4-V2 1000-es motorok tulajai, meg mint ha autóban ülnének. De a 06-07-es ZX-10R-et is simán leszedem vele.270-et megyek a célvégén úgy, hogy még vehetném 50-60m-el szűkebbre a féktávot Hiába a súlyelőnyömet nem lehet 10Le plusszal kompenzálni.
Ez a motor nem kezdőknek való. Sajnos nekem sem de hát mit csináljak? A szükség nagy úr! :)
Aki ilyet vesz jobban teszi ha minden pénzét pályamotorozásra költi mert egyébként csak egy igen drága dísztárggyal gyarapodott. Közúton az árának jó ha 30%-át tudja az ember kihasználni. Pályán talán elérhető a 60% is. De csak! tapadós versenygumikkal!
Annyi bizonyos, hogy nem egyhamar fogom lecserélni ezt a gépet (és nem csak azért mert egy kanyi vasam sincs).

Erre használta
Bp-Miskolc oda-vissza nem okozott gondot. Eddig 4 pályanapon voltam vele és a stabil 2:15 megy vele.

Javítanivalók
Semmi.

Itt szervizelte
Egy olajcsere a haveréknál. (Bérczi Brothers)

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: ddt500

Beküldve: 2008. június 11.