Kawasaki ZX7R 7,4 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZX7R
gyártási év: 1997
lökettérfogat: 748 köbcenti
ekkor vette: 2004
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 22000
vezetett km: 15000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 5/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A 4 henger volt mindig az álom, a GPZ500 után ebben a motorban teljesült. A GPZ-nél dőlt el az is, hogy inkább a sportmotor fekszik, mint egy túra/fejidomos naked, így azonnal lecsaptam rá, amikor eladásról beszélt az osztrák barátom. Külsőleg szakadt volt kicsit (közelről): az öt előző tulaj rányomta bélyegét (hegesztett segédváztartó fülek, barkácsolt műszerfal-konzol, pályaidomok), ugyanakkor barátom 7R-es múltjának köszönhetően kónuszos verseny akrapovic rendszer, K&N légszűrő és jet-kit is volt benne. A GPZ-nél nem tetszett, hogy a hosszú, gyors kanyarok (~160) már igen instabillá vált, így a következő motoromtól a kiváló futóművet vártam el. Nos, a 7R-ben nem tudtam csalódni. A vásárlása utáni első kanyargáskor (300 km-nél kevesebbet volt még nálam) eltűntek a csíkok a gumikról (elöl agyonkopott metzeler sportec m1, hátul avon azaro st 46 bakelit). Sosem ért kellemetlen meglepetés, ellenben több alkalommal a futómű mentett meg a vezetői hibám következménye alól (két highside). A rugózás kétszemélyes használathoz is kellően feszes volt, szinte nem volt érezhető hátránya az utas jelenlétének (nem ült le hátul, így a villaszög sem változott). Mindezt azért tartom fontosnak leírni, mert az utód 2004/5-ös R1-esről ezek nem mondhatók el.

Előny:
-erős, nyomatékos motor (750-hez mérten)
-mai mércével az utasnak kényelmes és stabil helyet biztosít
-kiváló, szinte mindent elnéző futómű
-rezgésmentes járás (kormányvégsúly nélkül se zsibbadt a tenyerem, ez R1-nél nem így van..)
-a kormánylengés-csillapítót maximum hírből ismeri a tulaj és értetlenül hallgatja, mikor valaki mondja, őt az mentette meg az újabb fajta sportgépén...

Hátrány:
Nincs. Ha egy mai ezres blokk lenne benne...

Nálam olaj, hűtő- és fékfolyadék cserével, ill. szelephézag állítással kezdett, utána csak olajat, gumit és fékbetétet kellett cserélni (+ lásd javítanivalók)

Erre használta
Túráztam, ill. egyszemélyes üzemben kanyarogtam, de a motorban több volt mint amit a közút ép ésszel enged, így végül a ringen kötöttem ki vele.

Javítanivalók
Elromlott: benzinpumpa (de nem teljesen, csak ki-kihagyott; mire rájöttem..), a fék pedig puhulni kezdett pályán, ill. teleszkóp-szimmering. Ez nem sok ahhoz képest, aminek a nyomát magán viselte, ill. amennyi idős volt.

Itt szervizelte
Sárkány Gábor (szelephézag), a többit magam.

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Leslie

Beküldve: 2008. augusztus 6.