Kawasaki ZZR600 9 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZZR600
gyártási év: 2002
lökettérfogat: 600 köbcenti
ekkor vette: 2004
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 3800
vezetett km: 33000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A ZZ-R 600 a legjobb példája, hogy miként alakul át egy teljesítmény-hajhász sportmotor, kedélyes sport-túrázóvá - anélkül hogy egy csavar is változna rajta. Csak a világ változott körülötte, a ZiZi pedig maradt. Immár 15 éve, csupán apróbb változásokkal. A 93-ban bevezetett modell már közel 100 lovas volt, formája a mai napig időt álló. Meghibásodásról szinte nem lehet beszélni - egyedüli konstrukciós hibája a lánckerék alatti gumipogácsa korai öregedése - maximum 2 ezer forintos a hiba…

Azért jó lenne valamivel több nyomaték a legalsó fordulat-tartományban (3000 alatt), de a rendelkezésre álló erő sem kevés. Ne feledjük: megjelenésekor a 750-es kategóriát erőben jobban közelítette a gép, mint a 600-ast…
A szélvédelem (175 centi felett) szintén nem hibátlan, de ezt tudtuk orvosolni egy MRA cseredarabbal.
Egy egyszerű képlet alapján vásároltuk a gépet: két személyre alkalmas, 100+ LE-vel rendelkező, 2 évnél fiatalabb, idomos , dobozolható gépet kerestünk, 1,4 M Ft készpénzzel. A hosszú távú túrák alap követelményei voltak ezek.

Ebbe a rostába szinte csak ez a vas fért bele, igaz ez is csak kitartó keresés után. Egyedüli konkurenciája a régebbi CBR 600 és a ’házon-belüli’ ZR-7S lett volna, előbbi az életkor, utóbbi viszont ritkasága és formaterve miatt nem volt telitalálat.
3 dobozzal, tanktáskával, MRA túraplexivel, az LSL kormánykiemelővel, és a Pazzaz túra kormánnyal valódi túrázóvá vált a gép, napi 1000+ km sem akadály, 2 személlyel sem.

A gép járt a Dolomitok déli, és a Kárpátok északi oldalán túl is, hiba nélkül. Egyetlen apró gond a külleme: olyannyira csábosra sikerült, hogy egyik éjjel, Prágában, megpróbálták ellopni tőlünk… Hála a biztonsági lakatnak, és a Kawa speciális gyújtáskapcsolójának - az akció meghiúsult.

Összességében csak pozitívan nyilatkozhatom a gépről - ha ugyanilyen súllyal és formatervvel gyártanák 750 cm3 körül, arra most is befizetnék…

Erre használta
Két személyes túrázás, néha pályanap.

Javítanivalók
Tisztítani kellett a sztender kapcsolóját 20EKm-nél.

Itt szervizelte
Quicksteel-Motor , Dunaújváros

A beküldő 20 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: kutya.

Beküldve: 2009. november 15.