Kawasaki GPZ400R 4,4 / 10

Kawasaki / Kawasaki GPZ400R
gyártási év: 1989
lökettérfogat: 398 köbcenti
ekkor vette: 2004
eddig használta: 2006
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 10000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 2/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 4/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 4/10
megérte-e a vételt: nem

Elsősorban az ára miatt (kb.: 350. 000 Ft) vettem meg. Ebben az évben fejeztem be a főiskolát így anyagilag nem voltam túl jól eleresztve. 3 év motorozás kihagyás után már nem bírtam tovább várni, így teljesen belelkesedve nagy reményekkel mentem bele az üzletbe.
Így utólag nagy hiba volt.
Félreértés ne essék még így is szerettem, minden hibáját a korának és az én hozzá nem értésemnek tulajdonítom.
Az első hónapokban nagyon élveztem. Előtte egy ETZ125, majd egy szintúgy 125-ös Honda NSF-em volt.
Nagyon nagy szám volt részemre egy 4 ütemű sornégyes 400-as. A futóműve még ennyi idős korában is megfelelőnek volt mondható, a fékek is, legalább is az előzmények után mindenképp. Viszonylag sokat használtam két személlyel, barátnővel. A motor a legtöbb barátomat elkápráztatta. 400-as létére NAGYON ment! Tényleg! Órát kiakasztotta (180-as). Volt összehasonlítási alapom egy Suzuki RF400-as és egy GS 500-as által. Jó tulajdonságai közé tartozott a középsztender, voltmérő, üzemanyagszint-mérő, amiket a mai motorokon nem igazán látni.
Aztán eljött a feketeleves. Először egy karburátor folyás a tű- tűk felakadtak a sok kosztól. Enyhe kerepelés-csattogás a blokkból = vezérműlánc feszítő. Tisztítás üzemanyagszűrő beépítése, majd szinkronizálási problémák, membrán csere új darabja 25.000 Ft bontóból is 16.000/ 4 db. Tűcserék és hasonló apróságok. Majd a végső probléma olajcsere közben fémdarabok a szűrőben. Kb. 3 liter olaj helyett 1,5 liter, főtengely tropa. Itt jön be a saját hibáim. Ha most vennék használt, főleg japán piacos motort az első dolgom a tank takarítása lenne, és már nem felejteném el az olajat rendszeresen ellenőrizni. Ezeket a hibákat az akkori hozzá nem értésemnek tulajdonítom. Utána folyamatos hibák. Mégegy főtengelyjavítás és a végső hiba: valaki nem központosan fúrta a lyukakat a vezérműtengelyek csapágyazásánál. Így egy esés, hála istennek egy kb. 30-as sikánban. Lábtartó, kormány, kis műanyagsérülés. Jött a nagyjavítás a motor megint teljesen üzemképes és legutolsó információm szerint még megbízható is. Én az eset után megváltam tőle, megfogadtam ezek után soha „múmia”
Meggyőződésem, ha nem vagyok mohó, jobban utána olvasok a dolgoknak akkor csak szépeket írhatnék róla. A gumicsere kicsit nehézkes a 16-os kerekek miatt. Vagy drága, vagy nincs, megoldás a Heidenau márka volt nekem.
Hozzá értő kezeknek nagyon ajánlom, mert még a mostani időkben is egy nagyon ütőképes, kényelmes kis 400-as.
Jelenleg egy K3-as GSXR 750-esem van, róla később még írok. Előre annyit hogy tökéletes!

Erre használta
Napi használat, túrázás

Javítanivalók
Karburátor, főtengely, vezérműtengely...

Itt szervizelte
Egy helyi szaki aki olcsón és jól dolgozik! Tényleg!

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: juhee33

Beküldve: 2007. március 2.