Kawasaki GPZ 500 S 7,6 / 10

Kawasaki / Kawasaki GPZ 500 S
gyártási év: 2001
lökettérfogat: 500 köbcenti
ekkor vette: 2002
eddig használta: 2004
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 38000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 5/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

Sok (kis endurok) kihagyás után az első utcai nagymotorom volt, vadiúj.

Lebeszéltek a vágyott ZZ-R1100-ról, ill. akkor még használt motorra nem volt jó hitelkonstrukció. Első (és remélem utolsó) hitelre vett motorom. A kp-ből egy szakadt, régi (modellfrissítés előtti) gpz500-ra futotta volna. Az új mellett úgy festett mint valami moped.

Jó:
-nyomatékos motor (2 henger)
-kis fogyasztás (gyári állapotban) 4,2-4,4 átlag 3,6 minimum, 6-7 közötti maximum.
-megbízható
-minimális fenntartási költségek
-ha eldől, szinte sérülés nélkül megússza (keskeny építés
-erős motorfék (2 henger), segít megtanulni a visszaváltást, kanyarba bemenetet, mindezt megbocsátón (finoman keresztbe áll a fara, nyilván egy 1000 V2 már büntetne)

Hátrány:
-a futóműve gyenge mind képességben (korszerűség), mind tartósságban (hátsó rugóstag elvérzett, garanciában cserélték; azalatt bontóban vettem egy zxr400 rugóstagot és eladásig az volt benne - nagyon jó volt vele, utassal is)

Hétköznapi használatra és kezdésnek kiváló, de kezdő-haladóra inkább egy 600-as 4 hengerest, vagy az újabb, erősebb 650-es 2hengereseket javallom: ezt ki lehetett nőni, azok viszont ésszerű határokig elegendőek - sportos túrázásra.

Csere: nekem a sport-túra végül a sport felé hajlást eredményezte, így egy penge futóművű 4 hengerest vágytam, ami meg is érkezett egy, az osztrák barátom által eladásra szánt 1997-es ZX-7R \\\\\\\\\\\\\\\"személyében\\\\\\
\\\\\\\\\".

Erre használta
Túra, majd kanyarvadászat (utóbbi miatt merült fel az igény egy jóval erősebb, komoly futóművű és stabil gépre).

Javítanivalók
Vezérműtengely kipattogzás (első szelephézag állításnál), garanciális csere.
Hátsó rugóstag - garanciális csere.

Itt szervizelte
Az egyetlen (ex)kawa-szerelő akivel elégedett voltam: Sebestyén András (1000-es szerviz, még szinkront is nézett, állított, pedig nincs előírva és senki nem kérte rá), vele összerúgrák a port kawáék, de ettől függetlenül amivel csak lehetett inkább őt kerestem, mint a hivatalost. Egyébként olajat kellett csak cserélni, meg egy km-óra spirált 34000 körül.

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Leslie

Beküldve: 2008. augusztus 5.