Kawasaki Z1000 8,8 / 10

Kawasaki / Kawasaki Z1000
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 953 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 8327
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Motoros Üdvözlet mindenkinek!

Mindenek előtt fontosnak tartom elmondani, hogy harmadik éve motorozok. Kezdtem egy 250-es
MZ-vel, majd egy 400-as Bandittal folytattam és végül itt kötöttem ki a Kawasaki Z1000-res
típusánál. Azt kell mondjam, hogy számomra ez a motor a gépi önmagam!

Tökéletes motor azoknak, akik szeretnek sebesen és kényelmesen szerpentinezni, manőverezgetni vagy csak nyugisan motorozgatni. Sajnod a kis plexi, ergo a vezető izomkimerülése végett tartós 150km/h feletti tempóra nemigen ajánlott. (egyébként 5.-be 8000-ret pörögve 223km/h mentem vele, nekem ez is meggyőző volt :)). Munkába járásra is tökléletesen alkalmas a 220 kg-mos, 953ccm-is, 127 lóerős, 96Nm-res nyomatékú ördögi masina. Az adatokból azthinné az ember, hogy ez egy kíméletlen sport-naked bike, pedig nem! Igaz tökéletesen lehet vele streetfighterkedni meg vadulni, de csak 6000 ford/perc felett lesz olyan, mint bele ültetett erőforrás eredeti tulajdonosa a Kawasaki ZX9R. Addig viszont egyenletes, finom teljesítmény leadás van mélyen dörmögő morgások közepette. Egyébként 6000-től jön meg a Kawa hangja a négy eloxált dekoratív kipufogó dobból, ami minduntalan 12500-ig egyre nő és nő és nő... míg le nem szabályoz. Én 176 cm magas vagyok és tökéletesnek érzem a motor ergonómiáját. Minden ott van ahol kell, nincs végtag fáradás 30 perc motorozás után, sem hát, derék vagy váll fájás. Egyedül a fenekem zsibbad a sok üléstől és a nyakam görcsöl néha a menetszéltől, ha tartósabban tekerek 140km/h felett.
A műszerek minden fényesési szögnél kitűnően olvashatók 1 pillantás alatt! Nem kell 2-3 másodperig tekintetünknek vánorolgatni a sok bizbaz és a mutató között.

Egyedül a gyári fékekkel nem vagyok megelégedve... Egy temposabb hegyi szakaszon igen hamar
oda lesz az amúgy príma/harapós fékhatás, amit a motor "megúszásokkal" tudat. A régebb óta Z1000-rest használók azt tanácsolják, hogy egy fémfékcsővel küszöböljem ki ezt a kellemetlen
jeneséget, úgyhogy idén azt kap szülinapjára :).

Ha valakinek fontos a fogyasztás, akkor még arról egy-két szó: Ha nem pörgetjük 6-7000-ig a gépet akkor 5,4-6,5l/100km között eszik! Szerintem ez elég jó... De ha kicsit odahúzunk neki, akkor bizony nem szabad számolni a litereket (6-9l).

Én úgygondolom, hogyha valaki kényelmes, igazán impozáns/ütős megjelenésű és műszakilag megbízható, tempós kanyargásra kitalált motorot szeretne, akkor ennél jobbat nem
vállaszthat magának!

Erre használta
-szerpentinezés
-túrázás
-egy kis városi vigéckedés

Javítanivalók
Nothing...

Itt szervizelte
Kawasaki Duna Motorcentrum a DMC kft alkatrészeivel.

A kötelező zervízelési költség átlagosan DRÁGA! :P

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: CoRo_Z

Beküldve: 2007. február 25.