Kawasaki Z500 8,4 / 10

Kawasaki / Kawasaki Z500
gyártási év: 1981
lökettérfogat: 500 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 47000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 5/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Egy rövidke jellemzés részemről.. Afféle tesztnek is mondható. Mikor megvettem nem vártam tőle sokat, úgy voltam vele, hogy hát majd elmotorozgatok amíg nem telik nagyobbra viszont most már szilárd meggyőződéssel állíthatom, jó darabig nem kell másik! Ez a soros négyhengeres síktolattyús karburátorral szerelt Z500-as a mai motoroknak hasonló kategóriájában épített naked bike-jait megszégyenítő nyomaték görbével rendelkezik. A forma bár egy kicsit régies, de megunhatatlan erőt sugalló alkotás. A motorban pedig egy nagyszerű korát meghazudtoló szív dübörög mely akár és ez nem téves de 3000-es percenkénti fordulattól is képes meglódítani a 235kg-os menetkész vasmonstrumot. Az igazi "tolást" 6000 ford/percnél kezdi éreztetni velünk eme csataló és ezt az erőt egészen 11500 ford/perc tartományig képes is biztosítani a számunkra, ezt a karburátoros típusra jellemző brutálisan bizsergető szívó hang kíséri. Igen fordulékony annak ellenére hogy az utánfutása meglepő majdnem 1500mm. A gyárilag 52 japán telivér 9000-es fordulaton vágtat egyszerre a legintenzívebben. Egyszerűen a maga nemében korát meghazudtoló paraméterekkel rendelkezik. Emellett 500 köbcentiméteres lévén igen figyelemre méltó a gyári végsebessége is amit 180km/h-nak adott meg a Kobe-i gyár. Ezt én sajnos lezárt pálya híján nem tesztelhettem de az előző tulajdonos elmondása szerint a mutató hagyta már el a 200-as számot is ami azért is fontos mert bemért tény hogy az órája mindössze 3km/h-t csal. Igaz az én alanyomon egy komoly tekintélyt parancsolóan dübörgő Sebring rendszer található amivel tisztességes energiákat szabadítottak fel a kétkeréken guruló nyomatéktengerből. Amerikában ez a típus lenyűgöző 5 éven át tartotta az év motorja titulust. Nemhiába.. Bár a kor meglátszik rajta és a technikai fejletlenség is igen kirívó, gondolok itt a golyóskosaras kormányrendszerre az egyszerű 4 fokozatban előfeszíthető hátsó rugós tagokra a kézi hegesztési varratokra. De ennek ellenére egy a mai 5-600-as kategóriát is megszégyenítő kis kétkerekűt hoztak össze rizsszedő szigetlakó barátaink. Fogyasztása is igen elenyésző alig 5 litert kortyolgat be 100-on erőltetett menetben.
Összefoglalva nincs min szégyenkeznie annak aki egy hasonló 30 éves csodamén hátán rója a világ útjait. A Kawasaki Z500 nem hiába csalt egyszerre mosolyt és elkápráztatott kifejezést az én arcomra, illetve mindazokéra akik eddig kipróbálták.

Erre használta
Túrázni, boltba járni, munkába járni, csak úgy motorozni városban és városon kívül..

Javítanivalók
Hátsó teleszkópokat kellett cserélni, mert a 30 éves gyáriból már elszublimált az olaj.. Illetve egy sor tűszelep csere, szintén a korának betudható kopás miatt..

Itt szervizelte
többnyire itthon és egy ismerősnél.

A beküldő 9 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Jack87

Beküldve: 2011. június 29.