Kawasaki ZR250 Balius 9,2 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZR250 Balius
gyártási év: 1992
lökettérfogat: 248 köbcenti
ekkor vette: 2011
eddig használta: 2014
km óra állása az elején: 49000
vezetett km: 6500
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Egy igazi japán ritkaság, nem sok ilyen furikázik az itthoni az utakon. A maga 250 ccm-vel nem egy nagy gép, de egy igazi kuriózum. Nem sok motor mondhatja el magáról, hogy 14 ezernél még tovább tud forogni egészen 20 ezerig :-) .
Igaz a a maximális teljesítményt már 14 ezernél leadja a további 5-6 ezer csak fokozza az akusztika élményét. A kis köbcenti miatt 4 ezer alatt nem szeret közlekedni, mert rángat, de kuplunggal ezt lehet korrigálni, 8000-nél már el kezd húzni rendesen. Városban ha nyugisan közlekedik vele az ember akkor 5 ezerig elég pörgetni max 6 ezerig. Fogyasztása 4,6-5,5 liter mikor, hogy húzom a gázt. Két személyt megérzi a motor, mind erő mind fogyasztásban is. A motornak nem nagy nyomatékkal rendelkezik 20 Nm körül van. Egyszer volt egy "komolyabb lerobbanásom" elszakadt a kuplung bovdenem. akkor futóval kellet haza vinnem a motort. Egyébként élvezett vezetni, kényelmes is, és mindenki meg bámulja.

Hogy miért ezt a motort választottam?
Olcsó a fenntartása, és kiváló kezdő motornak.
Egy 50-es Aprillia után ültem át erre a motorra és azóta jó választásnak tűnik. A nagyobb motorokkal is tudja tartani a tempót igaz a motoros komám mosatni motorja már nagy falatnak viszonyul (SV1000) de amíg oda figyel, hogy húzza a gázt addig jó :D

Hátránya, hogy belpiacos, de nem is ez a legnagyobb gond hanem hogy nagyon kevés az adat róla.

Nagyon meg vagyok elégedve vele, még pár évig szeretném meg tartani, utána vagy eladom vagy a testvéremre hagyom és a veterán kort itt tölti be nálam :)

Következő motorom, nos hát az még a jövő titka....

Erre használta
suli/munkába járás, túrázásokra

Javítanivalók
-Gyűrű: hidegben nem indult a motor.
-Vezérmű lánc: elnyúlt, elkopott.
-Gumik, most Bringstone S20 van rajta.
-Kuplung bovden és a km óra spirál.

Itt szervizelte
Ismerősnél aki motor szerelő, és tökéletesen végzi a dolgát.

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: S.Isti

Beküldve: 2014. május 2.