Kawasaki KLX 300R 8,8 / 10

Kawasaki / Kawasaki KLX 300R
gyártási év: 2002
lökettérfogat: 292 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 1
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Nem terveztem, hogy írok beszámolót bármelyik motoromról is, de ez kis Kawa megérdemli, hogy emléket állítsak neki. Előre leszögezem, nem vagyok képes az elfogultság mellőzésére, egyszerűen imádtam. Régen egy barátomnak volt ennek a kistestvére, egy 250-es változat, japán belpiacos. Szegény motor, sajnálom azért amit az tőlünk kapott. Endurozás, cross, utca, lépcsőn ugráltunk ki az aluljárókból pffff... Három évig volt meg neki az a motor, és bármilyen hihetetlen is, egy teló szimering halálán kívül semmi nem történt vele. Arról inkább nem is beszélek, hogy mennyire álltunk a gép karbantartás magaslatán. :(
Engem már akkor rabul ejtett, tudtam egyszer lesz egy KLX-em. :) Számomra a jó motor könnyű, kiszolgál erővel (persze ez mindenkinél egyéni színt), keveset fogyaszt, olcsó a biztosítása (rendszámos), alacsony a szerviz igénye, a felhasználását tekintve mondhatnám professzionális. Lehet valami sóhernek tűnök, de számomra a motor luxuscikk, a motorozás iránti vágy pedig mértéketlen. Mindezeket összevetve nem tűnt rossz választásnak.
Kb két évi kutakodás után, egyszer csak megláttam, végre egy gyönyörű darab. Mondjuk ez szerintem annyira nem vált előnyömre, még a hülye is látta rajtam, nekem ez minden pénzt megér. :) Szakadó esőbe hoztam haza, bütykös gumikkal, aszfalton közel 170km távolságból, de egy percig nem izgatott.
Ezúton is köszönet az előző gondos gazdának, tényleg szép állapotban volt. De nem ártana a motorról is beszélni egy kicsit. A fotóknál található egy magazin melléklet, amin bevették a tesztelt motorok közé, a motort érintő minden szavával egyetértek, objektív képet alkottak. Sajnos csak egy évig volt nálam, ezalatt semmi nem hibásodott meg rajta. Egyszer kiszakadt ez egyik hátsó küllő, defekttel fűszerezve, és ennyi. Persze azt hozzáteszem, karbantartottam a gépet. Nem üzemórás, a szervizkönyvében km, és éves szakaszok vannak. Pl: állandó légszűrő tisztítás, olajcsere 1000km, szelep hézag ellenőrzés 2000km. Ezt a három feladat, amit kiemel. Az összes többi éves ellenőrzés, karbantartás. Amennyiben nem megfelelő, elhasználódott, csere. PL: vezérműlánc, futómű. Nincs olyan hogy x km és szelepcsere, dugattyú és a többi anyám tyúkja. Nyugodtan mondhatjuk, igénytelen! Én szelepet egyszer ellenőriztem, minden rendben volt, itt le is zárult a blokk téma. A kerekeket rendbe rakattam, kerék és kormánycsapágyakat cseréltem, és az első teleszopókat felújítattam. Ezek teljesen normális csapágyak, bármelyik csapágyboltban kapható. Ezt most csak ezért mondtam, mert.pl: komplett kormánycsapágy 8000e forintból jött ki. Koyo ez is, de a Kawasakinál nem ennyi. Egyébként nem drágák hozzá az alkatrészek. Amikor vettem hiányzott a tágulási tartály 3700Ft, eltörtem a teló védő fehér műanyagot 7300Ft, vezérműlánc (én nem cseréltem) 7000Ft, teló szimering 3300Ft (gyári alkatrészek). Komolyabb blokk alkatrészek árait nem tudom. Mindent lehet kapni hozzá, egy maximum két hetes átfutással. Tapasztalatból mondom, nem mindegy hol rendeli meg az ember, érdemes odafigyelni. A gyári alkatrészekkel nincs gond, de ha egy vázvédőt, hűtővédőt, kartervédőt szeretnél, bizony nem egyszerű beszerezni. Nem értem miért, de ritka motor, ez sajnos érződik a kiegészítő kütyük szempontjából, és ha esetleg olyat tervezel, hogy majd bontóba kapsz bármit is, ki kell hogy ábrándítsalak.
A motor teljesítményével maximálisan megvoltam elégedve. 33Le beszélünk, 60kg vagyok, csak repített. :) Nyomatékos, jól húz az alsó tartományból is. Nagyon könnyen kezelhető, hogy a haverjaim szavaival éljek, „ezzel még a nagyanyám is tudna endurozni.” Ugyanakkor én nem éreztem gyengének, igenis odatette magát ha kellet, nem találkoztam olyan szituációval, ahol kellet volna még pár paci. Bárhol felmentem vele, vagy ha nem, akkor az én hibámból kifolyólag. Többen is kipróbálták, de mindenki széles mosollyal szállt le róla, meglepődve. A csúcsteljesítménye alacsony más típushoz képest, de kevesen vannak akik kellően kitudják használni. 75-80kg fölött már lehet kevésnek bizonyulna valakinek, a motor egyébként 106kg szárazon. Véleményem szerint könnyű, az én testalkatommal a kezelhető kategóriába tartozik.
A futómű, lehet eddig is sokan fogták fejüket, de most már ezért is leírom a saját tapasztalatomat. Kayaba elől-hátul. A hátuljával nem volt semmi bajom, tökéletesen betudtam állítani. Az eleje viszont hagy némi kívánalmat maga után. Nem tudtam számomra ideálisra beállítani, mindig puhának éreztem. Rúgóelőfeszítés nem állítható! Használtam a motort cross pályán is, kevés ez a futómű hozzá. Véleményem szerint a súlyelosztással vannak gondok, nem mondanám ideálisnak, endurora tökéletes, de a cross pályán hátrány. Mindig orr nehéznek éreztem, a motor tömegközéppontja szerintem előre húzz. A levegőben nehezen kezelhető, bekell látni, nem cross pályára tervezték, de probléma nélkül lehet róni vele a köröket.
„Kényelmes” az ülő és álló helyzetben is, kormánymagasítóval használtam, állva még így is jobb lett volna ha kicsit magasabb. A világítás dísznek van, ami az első lámpát illeti, sötétbe a fák között cikázva, nem sokat lát az ember. :) A hátsó szerintem az átlagosnál többször égett ki.
A fogyasztás alacsonynak mondható, 9,8L az üzemanyag tartály 1,5L tartalék. Nyilván a csukló közrejátszik, de egy tankból átlagosan 200-250km lehet elmenni. Ezt terepre vonatkozik, aszfalton sose használtam. Azt nem mondom nem lenne alkalmas rá, de én ahhoz sajnáltam. A gyári áttétel kb 120km/h a végsebessége. A kiegészítőket tekintve, található a motoron egy napi számláló, egy világítás kapcsoló, és egy leállító gomb, itt véget is ér ezek felsorakoztatása. Önindító nincs, berúgó karral nagyon könnyen indítható, nem gond ha eldől, vagy huzamosabb ideg áll. A bemelegítésre oda kell figyelni DOHC! Érdekesnek találom, hogy CV karbi van rajta, ami szerintem előnyére válik. A fékek jól fognak, kuplung puha.
Összegzésében egy nagyon jó enduro motornak tartom, alacsony fenntartási költségekkel, nagyon könnyen kezelhető, kezdő vagy akár haladónak is tökéletes. Volt szerencsém megismerni nem egy KLX tulajdonost, és mindenki egyöntetűen hozzám hasonlóan vélekedett a motorról, összesen 1 olyan emberrel találkoztam, akinek csalódást, komolyabb kritikát tudott felhozni a típus ellen. Az eladásnak sérülés, és egyéb családi okai voltak, egyébként nem váltam volna meg tőle.
Ha a következő motorom nem is, de egyszer biztos lesz még egy KLX-em.


Kawasaki KLX 300R

Lökettérfogat cm3 292
Furat/Löket 76.0 x 61.2 mm
Sürítési arány 11.0:1
Szelepvezérlés DOHC
Teljesítmény 24,3KW (33LE)
Karburátor Keihin CVK 34mm
Fokozatszám 6
Indítás berúgó
Futómű elől 43mm up side down
Futómű hátul központi rugózású uni-trak
Rugóút elől 297mm
Rugóút hátul 280mm
Fék elől kétdugattyús úszónyerges szimpla tárcsafék
Fék hátul egydugattyús úszónyerges szimpla tárcsafék
Gumiabroncsméret elől 3.00×21 vagy 90×90/21
Gumiabroncsméret hátul 4.60×18 vagy 120×80/18
Ülésmagasság 915mm
Száraz tömeg 106kg
Motorolaj mennyiség 1,5 liter
Teljesítmény/súly arány0.3143 HP/kg


Infó:
http://www.freeweb.hu/kawasaki...
http://www.motorcyc



ledaily.com...
http://www.klxzone.co.uk/
http://
ka
wa
sa
ki.hu/
http://www.kawasaki.com/Home/H...



K
épe
k:
http://www.bikepics.com/kawasa...

Erre használta
Endurocross

Javítanivalók
Már említettem.

Itt szervizelte
Javarészt saját magam.

A beküldő 15 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Davon

Beküldve: 2009. február 18.