Kawasaki KLX650 R 8,4 / 10

Kawasaki / Kawasaki KLX650 R
gyártási év: 1999
lökettérfogat: 650 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 2000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A gép KLX 650 R cross county változat.
Tudni illik erről a változatról hogy csak berugóval indítható. Könnyen indul, de dekompresszor nem segíti a berugását. A motorról minden sallangot lehagytak. Nincs műszerfal, nincs csomagtartó, nincs aksi, igazi versenyendúro-ezt jelzi a vázon egy gyári matrica: a motor közúton nem használható, kizárólag versenycélra! Csupán egy napi km számláló van a motoron. A blokk brutális erős, és megjegyzendő, nem a túlzásokig lekönnyített, kihegyezett tervezés. Van elég forgó tömeg, ami a nyomaték szempontjából pozitív. A teljesítmény pedig a cm3-ből adódóan épp elég.
Azt sajnos nem tudom, van-e teljesítmény külömbség a berugós, és az önindítós közt.
De egy tényt tudni kell a berugós blokkról: 50 kilós ember strandpapucsban nem rugja be...
Tehát az önindító mindenképp pozitívum. Azt mondják az igazi endúrosok, ennek hiánya nem jelenthet gondot, de aki egyszer elakad blokkig érő sárban... az újra gondolja mindezt.
Mindenképp szólnom kell egy tipushibáról!
A berugó tengely és a kuplungkosár közt egy fogaskerék van, egy csapra egy zéger gyűrűvel biztosítva. Ez leugrik, a kerék elszabadúl, jó esetben beszorul, rosz esetben repülnek a fogak, reped a blokk, a dekni... kuplungkosár és a kerék 130 ezer németóból... a blokkot és deknit is bontva reménytelen szerezni. Az önindító a lendkerékre csatlakozik, az nem esik szét.
Azért az előnyei akkor is többségben vannak. Én imádom:nehezebb mint egy 250 es kétütemű az biztos, súlya nem triálgépé, de ehhez az erőhöz kell is ennyi súly, a futómű tökéletes, a fékek is ( még a hátsó is, ami ebben a kategóriában ritka).
Nem üzemórás, A blokk símán bír 30 - 40 ezer km-et. A gyári 6000 km es olajcserét érdemes sűríteni, mert mindössze 2.1 liter olajat kér.

Erre használta
endúrózás- város és erdőkerülés

Javítanivalók
kopó alkatrészek cseréje, telófojás, de ez a használatból adódik.
A kuplung csere viszont húzós volt!

Itt szervizelte
Az egyszerűbb dolgokat magam szerelem. Tehát a szerelőm kiválló!
Egyébként Oszibácsi, aki abszolút vágja a kawákat, és egyébb motorokat, szegeden csak ajánlani tudom.

A beküldő 20 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: deka76

Beküldve: 2010. február 20.