KBC Force RR Demon 8,3 / 10

KBC / KBC Force RR Demon
KBC Force RR Demon
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2008
minőség: 8/10
kényelem: 9/10
strapabírás: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Szevasztok!
Egy AGV GP1 sisakot váltottam ezzel a sisakkal mivel az már elég koros volt és a szivacs elöregedése miatt kissé kitágult ezért lazán illeszkedett a fejemen. A vétel előtt több sisakot is próbáltam de ebben a kategóriában (40 000 Ft) ez a sisak tűnt a jó választásnak és az egyedi mintázata is megtetszett.A főbb szempontok, amelyek alapján keresgéltem azok voltak, hogy lehetőleg ne párásodjon,héjazata már ne polikarbonát legyen,az arcpárna kivehető-mosható-cserélhető legyen,valamint a kivitelezése is megfelelő legyen.
Na akkor jöjjön a TESZT eredménye, vegyesen.
Vásárláskor azzal kellett szembesülnöm, hogy az 56,5-ös fejemre nagy lett az M-es méret. Ami a mérettáblázat alapján megfelelt volna, végül az XXS-méret lett jó, ami a sisakban levő adatok szerint az 52-es fejméretnek felel meg! Erre mindenképpen figyeljen mindenki vásárlás előtt! Hozzáteszem az előző sisakom M-es méretű volt és nem mozgott a fejemen. A héjazat anyaga már nem műanyag, hanem több anyagból álló héjszerkezetes, azt hiszem üvegszál-carbon-kevlár keverék. Reményeim szerint, ha esés lesz, jobban véd, mint a sima műanyag egy bizonyos sebességnél. Viszont a páramentes plexi nekem teljesen jól működik,egy szem pára nincs, rajta akárhogy lihegek a sisakban,összesen öt lehetséges állása van a plexinek, amelyek elég stabilan is tartják a pozíciójukat,ez mindenképpen megfelelő annyi megjegyzéssel, hogy nem fixálható zárt állásban. A sisak nagyon jól illeszkedik a fejre és a nyakrész is eléggé zárt. Az külön érdekesség hogy a fülnek hagytak elég helyet, bár azt nem értem miért nem tettek valamilyen párnázást oda is. A belső rész puha plüssel van borítva, varrása jó. A sisak fejre való rögzítését dupla D-gyűrűvel kell megoldani, ami nekem kis nehézséget okoz, de előnye hogy a csatos megoldáshoz képest itt nem töri semmi az ádámcsutkát, illetve nagyon egyszerű a feszesség beállítása. A sisak grafikája egyenesen \" haláli \" a szó legszorosabb értelmében,nem is tetszik mindenkinek, de hát én használom a sisakot és engem nem zavar. A felületkezelés is jól kidolgozott remélem tartós lesz, bár én nagyon szoktam vigyázni a sisakomra, az előző is, szinte karcmentes maradt több évi használat után is. Azt sajnos nem tudom, hogy nagy sebességnél hogyan viselkedik a sisak, mivel a robogóm képességei elég korlátozottak, max. 75 km/ó. A szellőzés megfelelő kicsit talán túlságosan is, négy helyen lehet állítani:- az állrésznél, a fejtetőn illetve hátul van két állítási lehetőség.Plusz még a sisakon elhelyezett idomok egy része mozgatható, állítható is

Problémák
Hogy azért legyen azért teljes az értékelés, leírok néhány általam észlelt hiányosságát is.
A sisak méretezése nem megfelelő, a sisakban feltüntetett adatok nem a valós méretnek felelnek meg mivel nagyobb fejméretre való a sisak, mint a méret szerint megadott. A szélterelés miatt elhelyezett különböző idomok eléggé sérülékenyek lehetnek óvatlan használatkor, beakadhatnak és letörhetnek róla, és kissé lazán is vannak elhelyezve az amúgy állítható idomok, úgyhogy kissé zörögnek. Van még pár öntapadós elem is a sisak felületén, ami ki tudja, meddig marad fent? Aztán a sisak az, sajnos kis mértékben zajos de ezt valószínűleg a szélterelő idomok okozzák, illetve, hogy a fülnél levő részen nincs párnázás a sisak belsejében így a héjazatról a külső zajok beszűrődnek. De még okozhatja az is, hogy szélterelő idommal ellátott robogóval járok, és ez tereli a sisakra úgy a levegőt, hogy zajos lesz a sisak. A fejtetőnél is lehetne vastagabb a párnázás, de lehet hogy ez már csak szőrszálhasogatás részemről, nem töri a fejemet. Kissé ez a sisak is huzatos belül bár közel sem annyira, mint az előző sisakom. A látómező lefelé elég korlátozott így a motoron nekem lefelé kell hajtanom a fejem, ha bele akarok nézni a visszapillantó tükörbe, ami, egyébként az átlagtól eltérően eléggé alul van elhelyezve. Hideg időben pedig a fülem fázik kissé, mivel a fülnél nincs semmi párnázás, de ezt kiküszöbölendő vettem sisakmaszkot is, amely a sisak belsejének a tisztaságát is segít megőrizni.

A beküldő 30 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: csibewer

Beküldve: 2008. december 11.