Michelin Pilot Active 9 / 10

Michelin / Michelin Pilot Active
Michelin Pilot Active
ekkor vette: 2009
ennyi km-t tett bele: 7000
starpabírás: 9/10
tapadás: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Harmadszori nekifutásra talán sikerül felraknom ezt a tesztet!
Tudom nem egy életbe vágó teszt, de egy GS500 tulajnak is kellenek információk a gumiválasztás előtt. Elkerülve a nálam több hétig tartó agyalást és álmatlan éjszakákat.
Michelin Pilot Aktiv -110x70 és -130x70 17-es gumira esett a választásom több neves gumigyártó termékeivel szemben. Sajnos eddig a tesztig semmilyen épkézláb leírást vagy bármit találni szinte lehetetlen volt, ezért is osztom meg veletek a véleményem.
2009-ben vettem a motort egy Pár Heidenau K63-64 garnitúra gumival, amit szinte be sem koptattak, azért hogy legyen viszonyítási alapom. Pár hét ismerkedés után sem tűnt el az érzés, hogy az a gumi mindenre alkalmas, csak a motorozás gyönyöreinek felhőtlen érzésére NEM!
Gyorsan keresgéltem a neten és arra a következtetésre jutottam, hogy ebben a méretkategóriában szinte „kánaán” van és lehet 3!db normálisabb gumi közül választani!
Teszt:
A gumi az első nap már kellemes érzéssel töltött el, bár féltem a kezdeti csúszós felületi rétegtől.
Egy két fordulat gyenge kapartatás után elindultam vele és egy forgalmatlan úton próbáltam döntögetni. Semmilyen negatív viselkedése nem volt, nem dülöngélt, nem pattogott és gyorsan bemelegedett. Fékezéskor is meglepően jól teljesített és ezek a tulajdonságai a gumi bejáratásakor sem változtak!
Rendesen döntögethető a kanyarokban, megfelelően tapad, még hidegebb időjárásban is.
Nagyon figyelni kell a gumi nyomására, mert pár tized eltérés kifejezetten érződik rajt!
Rendesen meg is izzasztott eleinte, mert az sem mindegy, hogy hol pumpálok és persze mennyit. Ezért minden indulás előtt ellenőrzöm a guminyomást (ugyanazon a helyen), mert minden benzinkúton eltérő értékeket mutatnak a műszerek és észreveszi a piszok és a többiek hülyének néznek, amikor a harmadik helyen is pumpálok!
Hét ezer km van a gumiban, mérhető kopás szinte elhanyagolható. NEM kockásodott be és nem hozta rám még a frászt.
Az ára kissé húzós, mert szinte 50.000.- környékén alakul felrakással, ami nevetségesen nagy egy sportmotorhoz kapható gumi mellett, viszont egy rosszabb minőségi gumihoz mérten nem nagy pluszköltség.
ÖSSZEGZÉS: MEGÉRI A VÉTELT!

Problémák
Negatívum:
Nedves úton még nem, de esőben már oda kell figyelni rá! Mint minden nem esőgumi, ez is fokozott figyelmet és megfelelő sebességválasztást igényel. 80km/h fölött nem érződik rajt a stabilitás és kanyarokban és körforgalomban is érezhetően gyengébben teljesít. Viszont messze több és jobb gumi, mint a fent említett elődje, mert az már a kicsit nyirkos felületen is az úton keresztben táncolással büntetett!
Guminyomásra kifejezetten kényes!

A beküldő 19 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: needee

Beküldve: 2011. március 6.