MZ ETZ 251 8,8 / 10

MZ / MZ ETZ 251
gyártási év: 1989
lökettérfogat: 243 köbcenti
ekkor vette: 2001
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 21000
vezetett km: 150000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Szerintem a szocialista motorgyártás csúcsa a 251 es etz. Elektromos gyújtás, tárcsafék...
Bejártam vele szinte egész magyarországot, többnyire utassal. Sohasem volt vele igazán nagy probléma út közben. A legnagyobb gondot a régi biztositéktábla okozta, ami egy időben pont előzés közben szakította meg az áramkört. Viszont ezt roppant egyszerűen sikerült orvosolni, mégpedig úgy, hogy vettem hozzá egy sokkal korszerűbb villás rendszerű táblát. Annyit hiányolok ebből a tipusból, hogy nem volt szériafelszerelés a különolajzás.
A gyengéje a könnyen tönkremenő teleszkópszimmering, a gyári biztositéktábla, a mostmár nehezen beszerezhető jóminőségű alkatrészek. Egyébként teljesen elégedett vagyok vele. Sokan panaszkodni szoktak, hogy csak 3000-től használható a gép. Ezzel nem értek egyet. Csinálni kell rá egy jól méretezett rezonátort, és húz 2500-tól.
Csak ajánlani tudom.

Erre használta
Túrázgatás, csakúgy jövés-menés, 350-es jawa-k legyorsulása

Javítanivalók
teleszkópszárszimmering, biztostéktábla, elhasználódott kuplunglamella cseréje, gumik, lánc, akkumulátor.

Itt szervizelte
A kuplunglamella kivételével mindent magam csaináltam. Illetve a kuplungot is elkezdtem én, csak az összerakás időpontja éppen az egyetemi bulik idejére esett, és másnaposan szarul raktam össze...

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: joseph251

Beküldve: 2007. február 21.