MZ ETZ 250 8,4 / 10

MZ / MZ ETZ 250
gyártási év: 1985
lökettérfogat: 243 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 27000
vezetett km: 5000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 3/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Adatok:
Évjárat 1985 / 12
Futott km 32500 km
Állapot Kitűnő
Üzemanyag Benzin
Hengerűrtartalom 243 cm³
Teljesítmény 15 kW - 21 LE
Kivitel túra
Szállítható szem. száma 2 fő
Szín szürke (metál)
Önsúly 158 kg
Összsúly 330 kg


Részletes információk:
A motor állapota kitűnő, ez elsőre kicsit furán hangozhat egy ilyen idős motornál, de nem az. (Kérték tőlem egy benzinkútnál, hogy adjam el, csak akkor még nem akartam váltani) A harmadik(!) tulajdonos vagyok. A második tulajdonos 500 km-t tett meg vele, de alig akarta eladni, mivel ismerte az előéletét. (Azért adta el, mert tele volt a garázs, és kellett a hely) Az előző gazdája szerint az első tulajdonos teljesen szakszerűen járatta be és soha nem használta 90km/óra felett. Kicsit hihetetlenül hangzott számomra, de igaz (mint utóbb kiderült). A motor hangja, mint az új Mz-é, ezt olyanok mondták, akik már hallottak új Mz-t. Ezen kívül már kérdezték tőlem: Ez az Mz új? (Ez is magáért beszél)

Sajnos, vagy nem sajnos a motor végsebessége nem túl sok bár ez relatív (én 90 és 100 km/óra között használtam, max. 110-115 hozható ki belőle, de ezt nem sokszor próbáltam), sokakat megkérdeztem, hogy miért lehet, és kicseréltem a dolgokat amiket tippeltek (új légszűrő, új fúvókák, új gyertya, beállítottam a gyújtást, beállítottam a benzinmennyiséget). Ezzel azt értem el, hogy iszonyatosan jól gyorsul, sokkal jobban, mint mikor vettem, ezen kívül a fogyasztása 4,5 és 5 liter között van, 5 liter fölé nem ment mióta beállítottam. (mikor megvettem 6,1 l evett). A világításról H4-es izzó gondoskodik. A festés és a polírozás kifogástalan (egy helyen még az előző tulajdonos megnyomta a tankot szerelés közben - rácsukódott a kormány -, de ember legyen a talpán, aki megtalálja a képeken, eddig még, aki látta a motort élőben senki sem vette észre rajta), a felnik is teljesen jók, nem üt, kifogástalan úttartásuk van és gyönyörűen csillognak (lásd a képeket). A motort hidegen az Mz szokásos indításával lehet indítani (nyáron: két rúgás szivatón gyújtás nélkül, egy rúgás szivató nélkül gyújtáson. télen: ugyanez, csak miután elindultunk egy kicsit (kb. 30 mp) játszani kell a szivatóval) melegen egy rúgás gyújtáson és megy.

Hóban fagyban, homok úton soha nem használtam, az állapotából ítélve az előző tulajdonosok sem. A fékfolyadék friss, az első fékpofák legalább 5000 km-t biztos bírnak még, a hátsók új állapotúak, sőt van hozzá egy pár új is, ki akartam cserélni, mert megpróbált átvágni egy szerelő (akit csak a kerék levételére kértem meg mikor a rajzszög volt a hátsó gumiban lsd. Később), hogy ki kell cserélni, vettem újakat, otthon szétkaptam és teljesen új állapotúak vannak benne, szóval nem cseréltem ki, csak beállítottam. A gumik: a hátsó Metzeler elég jó, még jó pár ezer km-t kibír (egy 200 km-es túrán valahol kapott egy rajzszöget de akkora a gumi minta rajta oldalt hogy nem ért át, azóta sincs semmi baja), az első Haidenau, féléves, egy szezont (kb. 2000 km) futott, még szőrös. Az összes visszajelző lámpa, féklámpák (első-hátsó fékkarra), irányjelzők, kürt, fényszóró, fénykürt működik. A lánccal semmi gond, mivel el van rejtve, szennyeződés nem éri, lógása megfelelő, csattanni nem csattan. A váltó nem dobálja ki a sebességeket, az üreset simán veszi. (ötsebességes) REPSOL olajjal képeztem a keveréket, ezzel is ki volt kímélve (az előző tulaj Castrol-t használt).

A motorhoz van hátsó oldaltámasz, amin tárolni nem érdemes (elcsavarodhat a váz), de igen jól mutat, ha így támasztom le valahol. Nagyon sokszor előfordult, mikor mentem vissza a motorhoz ott vártak és bámultak (13 évestől az 50 évesig). Még a motoros rendőrök is jöttek velem egy km-en keresztül és hátracsavarodott fejjel (!) és felfelé mutató hüvelykujjal meg bólogatással dicsérték a mocit. Többször tettem meg vele 100 km fölötti távot is, mindenféle probléma nélkül. Aki egy kifogástalan állapotú, nagyon alacsony fenntartású, exkluzív, szinte veterán motort szeretne, ami még 20 év múlva is ugyanígy fogja repíteni, vagy, aki tanulni szeretne, mint én, és lelkiismeretesen végig akarja járni a lóerőlétrát, annak ez a motor a megfelelő választás.

Optikai tuning: a krómozott sárvédők, és az igényességet szem előtt tartva átalakított kipufogó (kivágta valamelyik előző tulaj belőle a középrészt, így nem lóg túl a motoron), és a gyári csúcsosodó tanksapkát egy Volkswagen bogár alumínium tanksapkájával helyettesítettem (az eredeti is megvan). Extra felszereltség a táskatartó konzol, csomagtartóval. A karbantartásról csak annyit, többet mostam, mint az eső, ezen kívül rendszeresen políroztam mindenhol polírpasztával és krómpasztával ott, ahol az kellett. Garázsban tartottam letakarva amikor pihentettem. Télire az akksi mindig ki lett véve, apropó akksi, nincs két éves, egyszer akartam már tölteni a téli pihenő után, de nem hagyta magát, még mindig tele volt, talán idén fel tudom már tölteni, ha hagyja magát... .

Ennél részletesebb kórképet nem tudok mondani a motorról. Ez egy olyan MZ, ami tán már nem is létezhetne... :-D

Erre használta
túrázás, suliba járás, barátnővel furikázás

Javítanivalók
első gumicsere kopás miatt, hátsó fékpofa beállítás, mert lágy volt, váltókaron lévő gumi cseréje, mert elért, fékolaj cseréje, mert fő a biztonság, a tanksapkát egy VW bogár tanksapkájára, mert az eredeti ratyi, gyújtásbeállítás, mert sokat evett 6,1-6,5, fúvóka ellenőrzés és légszűrő csere, mert nem akart süvíteni, el is értem, hogy szedi a lábát, mindezt 4,5-5 literes fogyasztással... Mmmm ... Ennyi!

Itt szervizelte
Otthon...

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Vutasi

Beküldve: 2007. március 20.