Piaggio Liberty 7,8 / 10

Piaggio / Piaggio Liberty
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 8500
vezetett km: 4000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Ifjú éveimben Mini Romet-et gyilkoltam évekig majd 20 év kihagyás után vettem a Liberty-t, elegem lett a dugókból. Olasz import volt, sokat kerestem míg kifogtam egy megkíméltet jó áron szezonon kívül.

Gyakorlatilag újszerű állapotban vásároltam, szervizben átnézéskor azt mondták hibátlan. Azóta beletettem 4 ezret. Olaj, szűrökön kívül mást eddig nem kellet rajta bántani.
A lassan elkopó gyári hátsógumi helyett vettem egy 4 évszakos Heidenau K63 -at és nem bántam meg. Reggel a nulla fokos aszfalton nem érzem bizonytalannak a gépet, nem csúszik, merem dönteni is mértékkel.
A motor legfőbb előnye a futómű. Újrakezdő robogósként sok hibát elkövettem de a futómű mindig kisegített. Egyszer estem de az is a burkolaton levő apró kavicsok miatt, kanyarban kicsúsztam.

A motor gyengécske de ha megszokjuk a lendületből előzést már nem vészes. 90 et mentem vele de ennél a sebességnél már szitál kicsit, nem erőltettem.
Gyorsulása furcsa kicsit, lámpánál ráhúzod a gázt és minta fél másodpercig gondolkodna kicsit alig lódul meg majd hirtelen belendül és az autók elmaradnak. 50 fölött a dinamizmusa az autókhoz képest csökken, nem olyan fürge mint alatta.
Az esésem után derült ki hogy a vázon lévő hosszúkás függőleges műanyagcsíkok (bukáskor védik a vázat) nem anyagában színezettek, hajszál vékony festékréteg van rajta, a fekete festék alatt csúnya a világos műanyag. Gorombaságnak érzem ezt a gyártótól, hogy egy apró esés után is cserélned kelljen a gyenge festés miatt a burkolatdarabot, minden bizonnyal szándékosan úgy van tervezve, hogy vegyen az ember nyomban másikat az éppen csak megkarcolódott ám de nagyon csúnya idomdarab helyébe. Nem szeretem ezt az üzleti hozzáállást de ez van.

A robesz elég keskeny, könnyen fordul, dugóban szépen kerülgetem az autókat. A nagy kerekek miatt a városi kátyúk sem vészesek, a futómű pedig mint írtam nagyon jóindulatú. Annyi talán hogy a hosszanti burkolati mélyedések (villamos sín pereme, busznyomvályú) szépen meg tudják vezetni a motort de kemény kézzel és kis odafigyeléssel korrigálható.
Fékek teljesítménye abszolúte elegendő, két személlyel menve éreztem gyengének kicsit csak, egyedül soha.

Az ülés alatti tárolóba sajnos nyitott sisak sem fér be (nagy kerekek miatt) de egyébként nagyon hasznosnak bizonyul, teljesen vízálló.
Hátsó doboz tartó váz műanyag, a rázkódástól újra kell húzni a csavarokat amik a doboz tartó platnit a vázhoz rögzítik.

A láb szél és esővédelme gyenge, a keskeny felépítésből fakad gondolom.

Téli reggeleken az indítást nem szereti, több perc kell míg bemelegszik, addig nem húz semmit, elindulni is alig lehet vele. Ez nyilván nem hiba, de leírom mert tény.

Alapjáraton rezeg kicsit a kormány de én élveztem, mozgás közben nem érezni semmilyen vibrációt.

Egy óra robogózás után már kicsit nyomja a fenekem az ülés, de a kormány tökéletes pozícióban van, lábam normálisan elfér (180 cm vagyok).

Nagyom meghálálja a jó minőségű benzint, komoly különbséget érezni a sima 95 -ös és a Shell V-Power Racing nafta között. Halkabb, gyorsabb. Drágább de szerintem megéri.

Egyetlen problémám volt vele: a lámpa kapcsoló akadozik, többszöri kattintgatás után kapcsolja csak be a hosszúfényt. Szervizben azt mondták gyakori hiba, szétég a kapcsoló, cserélni kell.

4 liter alá nekem nem ment soha a fogyasztás, igaz fölé sem. Ennek nyilván oka az hogy több mint 100 kilóval terhelem és csutkagázon megy legtöbbet mint minden 125 ös robogó.

Utólag belegondolva is állítom: nagyon megérte az árát és a kiváló futómű sok eséstől mentett meg: kezdőként ideális robogó.

Még egy szezont megtartom, kiváló városi jármű, a gyorsuláskor nem ártana pár paci még de kezdőként lehet jó is volt ez így, legalább nem törtem össze magam.

Erre használta
város, elővárosi ingázás

Javítanivalók
féklámpa kiégett, lámpakapcsoló tönkrement.

Itt szervizelte
555robogó. Megbízhatóak, gyorsak. Időpontra mentem mindig, megvártam a szervizt, közben nézhettem mit csinálnak vele. Csak ajánlani tudom mindenkinek. 6 ezer körüli óradíjuk van de gyorsan, profin dolgoznak. Elégedett vagyok velük.

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: robogobobo

Beküldve: 2012. január 14.