Piaggio Bravo 6 / 10

Piaggio / Piaggio Bravo
gyártási év: 1989
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 54000
vezetett km: 3500
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 2/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 5/10
kényelem: 5/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

A honda innovámat akartam lecserélni valami megbízható városi mopedre... Mivel ennek elfogadható volt az ára - ráesett a választásom. Nem bántam meg.
Összeségében munkába menetre használtam. És igaz, hogy nem volt olyan dinamikus mint a nagyo öszvér, de valahogy, talán a régmúltat idéző megjelenése miatt az autósok sokkal megbocsátóbbak, engedékenyebbek voltak vele. Igy semmivel sem tartott A-ból B-be eljutni vele, mint a nagyobb testvérével.
Jó tulajdonságai:
- a nagy kerekek miatt meglepően jól veszi az úthibákat... nagyon stabil készülék.
- 3,5 literes benzintankjával max. 150 km-t lehet elmenni... tartalékra kb. 100km-nél kell átkapcsolni és a maradék brenyával még 20 km-t minimum elmegy.
- ha sikerült kb. 10 km/h fölé gyorsulni, akkor már kifejezetten dinamikus - sajnos ez simán egy sebességes, így az indulás nem egyszerű vele.
- a lengéscsillapítók jól működtek és a plussz kényelmként az ülésbe épített rugózással együtt már-már kifejezetten kényelmesnek volt tekinthető.
- az ékszíj meghajtás igénytelenségéről csak ódákat tudnék zengeni.
- egy gomnyomással "biciklivé" alakítható, aminek az áttétele és tekerhetősége már-már használható.
- kifejezetten könnyű az egész szerekzet...
- nem csak szilárd burkolatú úton használható

Hátrányai:
- sajnos a brenyát még kézzel kell keverni, ami megnehezíti a tankolást - hiszen a mai kutakon már nincs keverék, igy ha nem otthon töltjük fel az üzemanyagot, akkor elég nagy bajban vagyunk...
- az egy fokozatú váltó inkább a gyorsabb (50 km/h a végsebessége, 45-tel simán utazik) haladásra van kihegyezve. Indításhoz a pedál használata már-már szükséges.
- az alkatrész utánpótálása még elfogadható, de izzót a 6V-os rendszer miatt már nem volt egyszerű szerezni bele.
- a légszűrője már nem hiszem, hogy megfelelne a mai elvárásoknak.

Erre használta
Munkába járás.
És a 2007-es Budapest-Szeged Offroad Moped Rally-t is ezzel csináltam végig - kiválóan teljesített.

Javítanivalók
A nagy megpróbáltatáts előtt kicseréltem a kicsit már elnyűt ékszíját... és az első lámpában izzót cseréltem.

Itt szervizelte
Nem kellett javítani rajta semmit.

A beküldő 22 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: takacsek

Beküldve: 2008. június 5.