Puch Typhoon 8,8 / 10

Puch / Puch Typhoon
gyártási év: 1996
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 13400
vezetett km: 2400
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Komoly, 10 év kihagyás után vettem ezt a motort kifejezetten munkába járásra. Nem én választottam, az én vágyam egy Simson Swalbe volt, de az asszony meggyőzött. hogy ez sokkal szebb -neki legalábbis- és lehet, hogy ő is használná.

1 év alatt 2400 Km-t mentem vele.

A motor maga olyan igazi vérbeli hagyományos robogó, kissé régimódi, de szerintem sok mainak oda ver kinézetre és nem csak arra. Az osztrák papírjai szerint a típusa Puch TEC 1 T, Ausztriában gyártották 1996-ban, de gyakorlatilag mindenben megegyezik a Piaggio Typhoon-al és az egyes alkatrészei is tele vannak Piaggio feliratokkal.

A blokk nagyon erős, igen komoly kb. 8-10%-os emelkedőkön is képes 60 fölötti sebességre. A vége a jelenlegi széria kipufogóval 85 Km/h ,de szerintem a régi sportdobjával nem \"fulladna\" itt ki. A sebességmérő bizony nem véletlenül van 120-ig skálázva. Télen nyáron könnyedén indul önindítóval, fogyasztása 15 Km-es etapok esetén kényelmes 60 Km/h -s utazósebesség mellett 2,5 l/100 Km. Ha viszont megzavarja az ember akár 4 litert is bezabál. Már felmerült bennem annak a gyanúja is, hogy csak a papírjai szerint 50-es...

A fékeket is csak dicsérni tudom. Mind a hátsó dobfék, mind az első tárcsafék kellő erősségű, határozott és nagyon pontosan érezhető. Egyszer sem csúszott még ki alólam és nagy sebességnél is hatásos.

A kényelemre sem lehet egy szavam se, bár a rugózása rettenetesen kemény. Menet közben elsőre nagyon instabilnak tűnik a gép minden sebességtartományban. Gyakorlatilag lehetetlen vele egyenes vonalban haladni, a kanyarívet sem tartja, a legkisebb útegyenetlenség is kibillenti az egyensúlyából. Ennek ellenére azonban mégis játszi könnyedséggel kézben tartható és minden instabilitása ellenére is jóindulatúan viselkedik, csak oda kell rá figyelni. Terepen viszont -talán a széles, magas profilú abroncsok miatt sokkal stabilabb és kezelhetőbb mint elvárná tőle az ember. Kemény földes úton, laza poros, vagy murvás úton sem jön zavarba és akár 40-el is lehet \"repeszteni\" :)
A kemény rugózás ellenére akár több órán keresztül is kényelmesen trónolhat az ember az nagyon jól sikerült ülésen.

A világítás hagy némi kívánni valót maga után, de 40-50-es tempóig kielégítően látni vele az utat. (mondjuk eredetileg erre is tervezték). A hátsó lámpa nagy méretű, jól világít, a féklámpa és az irányjelzők rávetülő napfényben is jól láthatók, még rendszámtábla világítás is van.

Vásárláskor nem volt 100 %-os a motor, mikor elhoztam, kicseréltettem egy törött tükröt, egy elszakadt sebességmérő spirált, a törött sportdobját egy használt szériára, kapott egy akkumulátort és kivettem a korlátozó alátéteket a váltóból.

Összességében az kell mondanom, hogy kitűnő szerkezet és ideális rövid távú közlekedési eszköz, amivel akár hosszabb túrákat is lehet tenni.

A motorozás élményét -amiért az emberek zöme két kerékre pattan- viszont nem adja meg. Kicsit ahhoz hasonlítható, amikor felizgat egy jó nő, de nem elégít ki...

(A képek most készültek, csak a dátumot nem szoktam minden elemcserekor beállítani.)

Erre használta
Munkába járás aszfalton 3-15 Km távolságra, valamint terepen, erdőben, szántóföldön.

Javítanivalók
Egy év és 2400 Km alatt gyakorlatilag semmi nem romlott el.

Kellett bele benzin, olaj, meg levegő a gumikba...

Itt szervizelte
Nem volt javítás, a szervizelés kimerült abban, hogy tavasszal beállítottam a guminyomást és néha letakarítom.

A beküldő 22 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Pantyelej

Beküldve: 2009. június 24.