Puch Cobra GT 7,6 / 10

Puch / Puch Cobra GT
gyártási év: 1983
lökettérfogat: 68 köbcenti
ekkor vette: 1999
eddig használta: 2005
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 8000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 1/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

1999-ben vettem, Bazárban találtam rá a hirdetésre.Igazából nem tudtam milyen márka a Puch, de a vízhűtés, és a 110km/órás végsebsség a hirdetésben meggyőző volt.Épp akkor ment tönkre a DT50-es Yamahám.Motorfelújítás (no meg kis tuning) után beállt a főtengely.
Elmentünk öcsémmel , megnéztük, kipróbáltuk.
Első ránézésre olyan Simsonos volt, meg is borultak vele, mert az első tárcsafék tartálya helyett, valami esztergált műanyag tartály volt fenn.Se irányjelzők, se műanyag plexi, a kormánykapcsolók, órák, és gyújtáskapcsoló se működtek.Ülés kirepedve, valami otthoni, heggesztett mindössze 60 centis kipu volt rajta oltári nagy hanggal.
Menni viszolnt feltűnően jól ment.Még én is megilyedtem mikor hirtelen megjött rajta az erő(na meg a hang) valamekkora fordulatnál.Nem is alkudtam a 30 ezres árból, pedig tudtam lesz vele meló. Hazafele szépen muzsikált, 50 km-t mentem vele mire hazaértem.
Pár hétig tesztelgettem mit bír, aztán egyszer csak pukkant egyet, és megállt.Persze 10 km-re otthontól.Hazatoltam, szétkaptam a hengert, és már láttam is a dugó tetején a lyukat.Kiégett.Vittem Siófokra a hengert tegyenek bele dugót, gyűrűt stb...
Összerakásnál kellett egy kis furfang , mert a vizhűtéses blokk tömítése a másvilágon kötött ki.Némi gondolkodás után elmentem vettem nagy hőállóságú sziloplasztot.Kitöltöttem vele a tömítés helyét, összeraktam, és mielőtt feltöltöttem volna vizzel, járattam, hogy kössön a sziloplaszt.(ne kelljen napokat várni).Frankón megkötött pár óra alatt.Feltöltöttem vizzel, próbakör, tökéletes volt.
Pár hónap után( miután a műszereket, gyújtáskapcsolót, irányjelzőket stb megcsináltam) egyszer csak megint pukk, és megállt..Tolás haza megint. Szétszed,dugó lyukas..Anyád!
Ekkor elkezdem keresgetni dugattyúkészítőket, és barátkoztam a tuning gondolatávan.Fehérváron találtam egy idős mestert a fiával.A velük folytatott hosszabb beszélgetés vitt rá végleg a moci tuningjára.Csináltak vastagabb tetejű ablakos dugót, én kértem hozzá az 1 db krómgyűrűt, megcsinálták a közdarabot a membránvezérléshez, tettek bele másik hüvelyt, és a szoknyáját hozzáigazították a blokkhoz. , én bejártam a várost egy nyomorult tűgörgőért, öcsémmel otthon megcsináltuk a végleges kipufogót is. Kaptam hozzá havertól egy oltári nagy karbit(28-as Dellortó), és a hozzá való membránt, és karburátor felfogatást.Újrabőröztük az ülést (köszi anyu!), lefestettem a felniket, blokkot, feltetem rá a Yamahám kormánykapcsolóját, 350-es Jawa visszajelző lámpáit, kicseréltem az első fékbetéteket, hajtóműolajat, vettem használtan előre és hátra is 120/60-as gumikat rá.
Az újdonság izgalmas érzésével raktam össze öcsémmal a mocit.Összerakás után a karbit le kellett venni , mert a nagy ferdesége miatt az úszószintet lejebb kellett állítani.Pár rúgás után indult is!Jeee!
Alapjárat állítás, sziloplaszt miatti melegités és vízfeltöltés után óvatos próbajárat pár hétig, persze néha azért feljebb pörgettem a fordulatot, és itt már sejteni lehetett hogy komoly a dolog...(amit a fogyasztás is mutatott sajna)Persze nem a kméletről vagyok híres, igy pár hét után már téptem a bajszát veszettül, és élveztem is az erőt sebességet, pörgést.Ha tankolni kellett azt annyira nem, mert ha sokat motoroztam volt hogy naponta kétszer kellett tankolnom...A légszűrőházba nem lehetett bekötni a karbit, mert akkor nem tudott elég levegős szívni.Maradt a gumicsonk, és rajta erős harisnyából a légszűrő.Ez adta az ötletet hogy a gumicsonkba tegyek egy nagyon kicsi fúvókát, a karbi túlfolyó csövét levágtam az úszóházban, és kívül a kettőt összekötöttem benzincsővel.Igy ha megfelelő erősségű szívóerőt keltett a henger, akkor a kis fúvókán kapott még extra üzemanyagot.mint kiderült totál nem számitott semmit, csak felesleges üzemanyag fogyasztás produkált.Később meg is szüntettem, de a képen még igy van.
Nagyon szerettem ezt a motort, igyaz jó sok pénzbe, és időbe telett mig tökéletesen megbizható nagy étvágyú jószág lett.Az átalakítás után pár hónappal cserélnem kellett az első hátsó lánckereket is(szinén nem volt egyszerű), majd mig nem találtam jó minőségű erősített láncot, addig rendszeresen eltépte, vagy elkoptatta azt is.
Néhány adat:

Alapjárat: 2.000-2.200 (digit mérővel)
max. fordulatszám :13.800 (digit mérővel)
végsebesség: 110km/óra 5 sebességben(6-ban csak lejtőn tudott tovább gyorsulni a súlyom miatt, ami 110 kg)
fogyasztás: 6-8 liter/100km
gyorsulás: 0-80km/h-0 400 méter sík aszfalton.(ilyen hoszú volt az utcánk)

Bocs a képekért, de 2001-ben készültek....

Erre használta
túra, utcai "illegális" verseny

Javítanivalók
A felnt felsorolt javítások és tuning után 4 évig hesználtam úgy hogy csak gyertyát kellett benn cserélnem!

Itt szervizelte
Itthon szereltem öcsémmel.Alkatrész beszerzés csak mintadarabbal volt lehetséges, akkor is csak más márkák katalógusából....

A beküldő 13 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: combi27

Beküldve: 2009. május 28.