Rieju RR50 9,2 / 10

Rieju / Rieju RR50
gyártási év: 2002
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 13500
vezetett km: 8000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Eleinte sportmotort szerettem volna, de mivel tanyán lakok, és a 187 cm-es magasságomhoz nem épp a legjobb választás, így elkezdtem nézegetni az endúrókat. mivel apám Ausztriában dolgozott, így kinti oldalakon is nézegettem őket, és apámat is megkértem, hogy nézzen utánuk. Ekkor találtunk rá erre a motorra. Mivel Minarelli AM6-os blokk van benne, azt mondtam, hogy nézze meg és próbálja ki. Mivel jó volt a motor, elhozta nekem, és amikor összeraktuk, csak itt a környékünkön állatkodtam vele, mert nem volt rajta biztosítás(télen -20 fokban nem is akartam megkötni rá). Már ekkor megtetszett az ereje, és a 6 fokozatú váltóját is próbálgattam. Először 2 hónapra rá vittem ki a városba, mert 10 perces késésben voltam. Ekkor tapasztaltam igazán, hogy milyen is a gép. Mivel elég rendes késésben voltam, elég rendesen húztam neki, és akkor néztem nagyot, amikor 4.-ben 70-nel mentem. A fekvőrendőrön is úgy átmentem vele, hogy alig éreztem meg. Ez volt eleinte, aztán jött a tavasz. Meg lett rá kötve a biztosítás, és elkezdtem a mindennapi használatát. Nem volt vele semmi gond egészen addig, amíg kölcsön nem adtam augusztusban 2 napra a bátyámnak amikor is elfelejtett szólni, hogy szivárog az olaj a központi teleszkópból. Ekkor ismét elvitte a motort, és hajnali 1-kor felhívott, hogy elesett vele és szétment az egész. Nem tudom mit érezhettem akkor, de legszívesebben odamentem volna, hogy megnézzem. Másnap meg is tettem. Ami szétment rajta: Központi teleszkóp kettétört, fékkar eltört, hátsó index eltört, a teleszkóp pervédője szintén. Szerencsére a nagybátyám tud co2-vel hegeszteni, tehát a teleszkópot meg tudta csinálni. A porvédőt műanyaghegesztővel megcsináltuk apámmal. Fékkart és indexet kellet csak vennem rá(szerencsére). azóta hibátlanul működött. Másfél hónapja azonban elszállt a vízpumpa szimering, úgyhogy ez meg lett véve, és akkor már miért is ne cseréljük le az egész tömítés szettet is. most megint nem lesz rá gond legalább 5 évig. A motor egyébként 15 lóerős 90 kg és alattam(85 kg vagyok) 90-100-at megy(beállítás függő). Durvább terepen is egész jó, és aszfalton is brutális :)
50-esek között az egyik legjobb! :)
Egyébként a motor teljesen gyári!

Köszi a fáradtságot, hogy végigolvastad! :D

Erre használta
Suliba járás, városban cirkálás, motorozás a haverokkal, 50km-es körzetben motorosnapokra járás, erdőbe állatkodás, néha krosszpálya.

Javítanivalók
Központi teleszkóp, indexek, fékkar, vízpumpa szimering,tömítés szett, és persze hajtóműolaj.

Itt szervizelte
Otthon. Alkatrészek változó árban vannak.

A beküldő 8 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Iron-Man

Beküldve: 2013. október 30.