Rieju RS2 6,8 / 10

Rieju / Rieju RS2
gyártási év: 2009
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 3000
vezetett km: 5600
fogyasztás: 8 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 4/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

A segédmotor jogsi megszerzése után a szüleim nem engedtek egy váltós ,,sportmotort,,.Ezért fél évig robogóztam.Ambár megakadt a szemem ezen a járgányon.Gyöngyszemnek nem nevezném,de nem csunya és pöpec kétkerekün.Végül megvettem magamnak.
A 2009 es Rieju RS2 Matrix Minarelli AM6 os blokkal rendelkezik.6kW-tal ottvan a kategóriájában.Még az én 90 kilóm alatt is (nagynehezen bár) de a 102-t viszi.A kétszemélyt pedig megérzi.Jó gyorsulás.Lehet kicsit sok neki az a 6 sebesség,de tanulni jó vele.Orditó hangja utal a 2ütemre,mimás is lehetne.
Kezelhetösége nagyon jó,csillagos 5.Még annál is jobb.Könnyü kezelni,az irányitás is kiváló.Bedölni,megtartani a motort gyerekjáték. Az elsö pár hónapban tökéletes volt,semmi baj nem volt vele.Mig nem nem jött a szezon s nem kezdtem hajtani nap mint nap.Kezdett nehezen gyujtani.Egyre nehezebben s végül már betolni sem lehetett.Elvittük szervizbe,22000 ft-t kértek egy gyertyacseréért(Egyébként innét volt a motor s hadd ne mondjam mi ez a szerviz,már aki annak nevezi).De nembaj,mennyen a motor legyen jó...pár hét mulva ismét ugyan ez a baja.Mondom ez nem lehet igaz,teljesen elégett a gyertya gyujtó része s nem tudtam mitöl.Na akkor felkaptam a vizet,szédszedtem a búrát kicseréltem a gyertyát egy 3000ft-s ra.2 hétig ment,aztán szintén nem gyulladt.Visszavittük oda,ahol vittük,hogy mi ez.Náluk volt 1 hétig,s nem jöttek rá a hibára(ja mert nekik gyujtott egyre s mükodott,ergó le sem szarták).Ismét gyertyacsere,1 hétig happy volt,azután már egyre kezdtek a jönni a bajok.Nem olyan nagyok,de bepipultam s az egész familia bejött velem a motoshopba.Rááltunk a szerelö sarkára s elöttünk szedték szét a mocit.Jééé,meglett a hiba seperc alatt.Le volt csuszva a levegöfilter.Azta,hogy nem jöttünk erre rá? Hát ugy hogy szét se szedtétek,meg se néztétek.Azóta müködik,leszámitva a nehézkes gyujtását,a kemény váltót,a lánc folytonos meglazulását,a kuplungbowden elszakadását,a kábelek szakadását s a katód\anód csavarok kilazulását az akksinál.Szeretem ezt a motort,de nekem csak a baj van vele.Olyan,mint egy...nem tudom...inkább egy hasonlat...
bicikli + motor + müanyag a kasztnira,a kinézetért = Rieju RS2.
Fékjei kitünőek,kupjungja preciz.A futómüve nagyon kemény.Kényelmetlen.Nekem már 60 km en szétülte a hátsóm.
Összegzésbe jó tanulómotor,csak nagyon sokat kell róla gondoskodni,nem hosszúútra tervezni vele a járást,mert ha nincs nálad egy szerelö szett,elveszték.Ezen a motoron megtanulod,hogyan kuplungolj,mikor fékezz,a közlekedés hogyanját,játszadozás a gázzal,néha egy is sprint is belefér.:)
Rövid utra,suliba,munkába,ideális.
A vételt megérte,mivel ha az ember szeretne idövel nagyobb mocit,ezzel kitanulhatja minden csinnyát binját.:) Én készulok a Yamaha YZF R125 re.Nemsokára arról is lesz vélemény.:)

Erre használta
Sulibajárás,faluzgatás,városban motorozás,rövidebb motorosturácskák.

Javítanivalók
A légfilter helyretétele
.Sok gyujtógyertya.
Folyamatos láncbehuzás.
Kuplungbowden.

Itt szervizelte
Drága,inkább nem reklámozom.

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Dini97

Beküldve: 2013. augusztus 2.