Riga S-57 3,2 / 10

Riga / Riga S-57
gyártási év: 1974
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 1992
eddig használta: 1995
km óra állása az elején: 3000
vezetett km: 500
fogyasztás: 2 liter / 100 km
teljesítmény: 2/10
megbízhatóság: 2/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 5/10
kényelem: 3/10
összességében erre értékete: 4/10
megérte-e a vételt: igen

Eléggé merésznek tűnik a sportmotor.hu-n egy rigáról véleményt írni, de nem tagadhatom ez a moped meghatározó szerepet játszott abban hogy ma is motorozok, és szerintem nem csak én vagyok így ezzel hiszen sokan kezdték ilyen motoron a pályafutásukat.
Amikor először nagyapám 1974-es rigájára ültem a garázsban még meg sem tudtam tartani és majdnem rám zuhant.Pár évvel később ha jól emlékszem általános iskola 7-8- ba járhattam amikor rendszeresen használtam a rigát.Pillanatok alatt meg lehetett szokni a biciklizés után hiszen súlya alig van, és könnyen kezelhető.60km/h sebességre (saját órája szerint) bármikor képes volt.Emelkedőket persze szigorúan egyesben tudta megmászni, néha csak úgy ha lábbal rásegített az ember, de mindenhol el tudtam vele menni.Emlékszem a leghosszabb túrám egészen a vértesig vezetett Biatorbágytól és vissza.Amin meglepődtem, hengeres légszűrőt kapott a régebbi dobozos silány megoldások után.Alap tartozék volt a csomagtartó alá behelyezett gyári defektjavító és kulcskészlet.A riga ülése nagyon kényelmes volt összhangban a kormánnyal megfelelő testtartást biztosítva.
Akkoriban fillérekért lehetett hozzájutni egy rigához, volt olyan hogy ingyen hoztunk haza ilyen motort, végül megtehettük azt hogy összeraktunk három üzemképes rigát, így már hárman fájdíthattuk szegény körzeti megbízott fejét aki kétnaponta zavart haza minket leeresztett kerekekkel.Pár év használat alatt megtanultuk a motorszerelés alapjait, és vezetni is alapszinten és ez volt az egyik legnagyobb előnye ennek a kis motornak. Enyhén szólva is vaj puha anyagokból készült és rettenetesen gyorsan kopott, ennek következtében állandóan karban kellett tartani illetve szerelni kellett.Az én rigám motorikusan megbízható volt, a fékek remekül fogtak, viszont a kuplung bowden és gázbowden kéthetente szakadt, de ez könnyen orvosolható volt.
Összességében örülök hogy rigán kezdtem a motorozást, talán ha nem így lett volna akkor most nem motoroznék.

Erre használta
tanuló motorozás

Javítanivalók
bowdenek,blokk

Itt szervizelte
saját munka otthon

A beküldő 15 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: valens

Beküldve: 2010. augusztus 10.