Simson S51B 7,8 / 10

Simson / Simson S51B
gyártási év: 1983
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 6400
fogyasztás: 2 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Mint kezdő motoros szerettem volna egy olyan paripát, amin lehet váltani, keveset fogyaszt és totál igénytelen, de mégis egy 55-60-as tempót lehet vele tartani. Magyarán egy városi gép volt a cél, ezért esett választásom egy 4 sebességes simsonra.

Előtte sok rémhírt hallottam róla, mint például hetente kell szerelni, alkalmanként 10 litert is fogyaszthat, de ez is csak egy motor, ami NORMÁLIS használat mellett normálisan üzemel. Azaz mint minimum nem úgy kell kezelni, mint valami gyorsasági gépet és nem a legigénytelenebb olajat kell beletölteni.

Az elején persze voltak kis gondok, mert akitől vettem, enyhén szólva átvert (akkor még semennyire se értettem a motorokhoz). Szerelő újravezetékelte, ezen kívül az első 500 km-en tönkrement a 23 éves indexrelé és elszakadt a kuplungbowden. Ezeket kicseréltem és innentől kezdve nem kellett hozzányúlni a motorhoz.

Napi rendszerességgel használtam iskolába járásra (~14 km) és még a nagy fagyokban is (persze szivatóval) simán indult. Még az esőben is sokszor kint hagytam, de egy alkalommal beázott a gyertya, úgyhogy azért vigyázni kell arra, hogy ne érje nagyon azt a részt víz.

A fogyasztása 2,2-2,5 liter körül mozgott, amibe beletartozik, hogy gyári 50-es, de kapott egy 16-os lánckereket előre, így nem pörgött annyira az ~55 km/h-s tempónál.

Előnyei:
-Könnyű, ezért kis teljesítménye ellenére is jól gyorsul
-kicsi, ezért könnyedén elfér bárhol, könnyű vele parkolni
-Keveset fogyaszt
-Igénytelen (de a szervízkönyvében előírt dolgokat célszerű elvégezni)
-Könnyű hozzá beszerezni bármilyen alkatrészt, ami ráadásul még olcsó is a többi motorhoz képest

Hátrányai:
-Könnyű, ezért erősebb - vagy esőben már csekély - fékezésnél is megcsúszhatnak a kerekek.
-2T ráadásul porlasztós (aki nem érti ezt, az keressen rá az injektoros 2T vagy 2T vs 4T

Az utódja pedig egy 2009-es 125-ös Honda CBF lett. Majd erről is írok :)

Erre használta
Városi rohangálásra, iskolába járásra használtam.

Javítanivalók
kókányolt elektronikai rendszer, indexrelé, kuplungbowden

Itt szervizelte
A kókányolt elektronikai rendszert szerelő csinálta meg, a többit házilag ki tudtam cserélni.

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: SirRasor

Beküldve: 2009. március 16.